Perfüzyon Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | PRF104 | ||||||||
Ders İsmi: | Genel Kalp Hastalıkları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FUAT BÜYÜKBAYRAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ERHAN KAYA Öğr.Gör. ERHAN KAYA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | • Bu dersin amacı, genel kalp hastalığı ve kalp hastalığı kavramı (Sınıflama, insidans) ve koroner arter hastalığının patofizyolojisi hakkında genel bilgi vermektir. Koroner arter hastalığı ve koroner arter hastalığı tanısı ile ilişkili patolojiyi destekleyenler. Ayrıca, koroner arter hastalığının tedavisini, kapak kalp hastalığının ve kalp kapak hastalıkları kliniğinin gelişimini ve teşhisini tanımlayın. Buna ek olarak, kapak kalp hastalığının tedavisi (invaziv ve noninvazif yaklaşımlar). Sonuç olarak, konjenital kalp hastalığı konjenital kalp hastalığının gelişimi için önemli bir risk faktörüdür. |
Dersin İçeriği: | • genel kalp hastalığı kavramını tanımlar. • koroner arter hastalığının patofizyolojisinin özelliklerini tanımlar • koroner arter hastalığının tedavisini tanımlar • Kapak kalp hastalığı ve kalp kapakçılığı hastalıkları kliniklerinde gelişme teşhisinin açıklanması • Konjenital kalp hastalığında yaklaşım kavramı (insidans, sınıflandırma, kalıcı ve geçici tedavi) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Genel kalp hastalıklarının konuları ve vücuda etkileri. | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
2) | • Koroner arter hastalığının patofizyolojisinin konuları ve koroner arter hastalığının tanısı | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
3) | • Koroner arter hastalığının patofizyolojisinin konuları ve koroner arter hastalığının tanıs | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
4) | • Arter hastalığı ve arter hastalığının öğrenilmesi ve kapak kalp hastalığının teşhisi | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
5) | • Arter hastalığı ve arter hastalığının öğrenilmesi ve kapak kalp hastalığının teşhisi | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
6) | Kalp kapak hastalık kliniğinin öğrenilmesi, kapak kalp hastalığının tedavisi | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
7) | • Kalp hastalığında temel kriz yönetiminin öğrenilmesi | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
8) | • Midterm Exam | yok |
9) | Konjenital kalp hastalığına açıklama yaklaşımı | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
10) | Konjenital kalp hastalığına açıklama yaklaşımı | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
11) | Konjenital kalp hastalığının tedavisi için invaziv olmayan yaklaşımı açıklama | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
12) | Konjenital kalp hastalığının tedavisi için invaziv olmayan yaklaşımı açıklama | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
13) | Kalp hastalığının sınıflandırılması ve bilgi insidansını ve tedavi yöntemleri | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
14) | Final Sınavı | yok |
15) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Braunwald's Heart Disease: A Textbook of Cardiovascular Medicine, 2-Volume Set, 2014 |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |||||||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||
4) - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||||
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||
7) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | |||||||||
8) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||
9) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | |||||||||
10) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 5 |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |
4) | - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 5 |
5) | - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 5 |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |
7) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | 5 |
8) | - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
9) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | 5 |
10) | - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 44 |