PRF104 Genel Kalp Hastalıklarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Perfüzyon TeknikleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Perfüzyon Teknikleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRF104
Ders İsmi: Genel Kalp Hastalıkları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FUAT BÜYÜKBAYRAK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ERHAN KAYA
Öğr.Gör. ERHAN KAYA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Bu dersin amacı, genel kalp hastalığı ve kalp hastalığı kavramı (Sınıflama, insidans) ve koroner arter hastalığının patofizyolojisi hakkında genel bilgi vermektir. Koroner arter hastalığı ve koroner arter hastalığı tanısı ile ilişkili patolojiyi destekleyenler. Ayrıca, koroner arter hastalığının tedavisini, kapak kalp hastalığının ve kalp kapak hastalıkları kliniğinin gelişimini ve teşhisini tanımlayın. Buna ek olarak, kapak kalp hastalığının tedavisi (invaziv ve noninvazif yaklaşımlar). Sonuç olarak, konjenital kalp hastalığı konjenital kalp hastalığının gelişimi için önemli bir risk faktörüdür.
Dersin İçeriği: • genel kalp hastalığı kavramını tanımlar.
• koroner arter hastalığının patofizyolojisinin özelliklerini tanımlar
• koroner arter hastalığının tedavisini tanımlar
• Kapak kalp hastalığı ve kalp kapakçılığı hastalıkları kliniklerinde gelişme teşhisinin açıklanması
• Konjenital kalp hastalığında yaklaşım kavramı (insidans, sınıflandırma, kalıcı ve geçici tedavi)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) - Yaşam Boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
Alana Özgü Yetkinlik
1) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Genel kalp hastalıklarının konuları ve vücuda etkileri. Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
2) • Koroner arter hastalığının patofizyolojisinin konuları ve koroner arter hastalığının tanısı Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
3) • Koroner arter hastalığının patofizyolojisinin konuları ve koroner arter hastalığının tanıs Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
4) • Arter hastalığı ve arter hastalığının öğrenilmesi ve kapak kalp hastalığının teşhisi Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
5) • Arter hastalığı ve arter hastalığının öğrenilmesi ve kapak kalp hastalığının teşhisi Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
6) Kalp kapak hastalık kliniğinin öğrenilmesi, kapak kalp hastalığının tedavisi Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
7) • Kalp hastalığında temel kriz yönetiminin öğrenilmesi Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
8) • Midterm Exam yok
9) Konjenital kalp hastalığına açıklama yaklaşımı Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
10) Konjenital kalp hastalığına açıklama yaklaşımı Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
11) Konjenital kalp hastalığının tedavisi için invaziv olmayan yaklaşımı açıklama Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
12) Konjenital kalp hastalığının tedavisi için invaziv olmayan yaklaşımı açıklama Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
13) Kalp hastalığının sınıflandırılması ve bilgi insidansını ve tedavi yöntemleri Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması
14) Final Sınavı yok
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Braunwald's Heart Disease: A Textbook of Cardiovascular Medicine, 2-Volume Set, 2014
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
4) - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
7) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
8) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
9) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
10) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 5
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 5
4) - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 5
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
7) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme 5
8) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
9) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 5
10) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 44