PRF106 Klinik Perfüzyon Uygulama Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Perfüzyon TeknikleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Perfüzyon Teknikleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRF106
Ders İsmi: Klinik Perfüzyon Uygulama I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 8 5 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi VEYSEL YILDIZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SEVCAN AKTAR UÇAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Klinik Perfüzyon Uygulama I dersinde öğrenciler hastanelerde uyulması gereken kuralları, hastanelerdeki işleyişleri, kendi programları hakkında genel ve detaylı bilgilere sahip olurlar. Radyoterapi birimlerinde tekniker olarak yapacakları iş tanımları sorumlu hemşire ve teknikerler tarafından yapılır. Hastalara nasıl yaklaşılması gerektiği, ışın gönderimi, cihaz kullanımı hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği: • Perfüzyon cihazlarını tanır
• Perfüzyon cihazlarını kullanmayı öğrenir,
• Hastanın cihaza nasıl yatırılacağını öğrenir,
• Immobilizasyonu sağlamayı öğrenir,
• Tedavi volümlerini tanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kalp ve Dolaşım sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kalp ve Damar Sistemi ve Perfüzyon sistemleri ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir.
2) Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir.
3) Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Kalp ve Damar Sistemi ve Perfüzyon sistemleri alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi yok
1) • Öğrencilerin hastane yetkilileri ile tanıştırılması yok
2) • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi yok
3) • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi yok
4) • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi yok
5) • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi yok
6) • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi yok
7) • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi yok
8) ara sınavı yok
9) • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi yok
10) • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi yok
11) • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi yok
12) • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi yok
13) • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi yok
14) final sınavı yok
15) final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: YOK
Diğer Kaynaklar: YOK

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
4) - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
7) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
8) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
9) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme
10) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 5
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 5
4) - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 5
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
7) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme 5
8) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
9) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 5
10) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Raporlama
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Derse Özgü Staj 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 41