Perfüzyon Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | PRF106 | ||||||||
Ders İsmi: | Klinik Perfüzyon Uygulama I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi VEYSEL YILDIZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SEVCAN AKTAR UÇAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Klinik Perfüzyon Uygulama I dersinde öğrenciler hastanelerde uyulması gereken kuralları, hastanelerdeki işleyişleri, kendi programları hakkında genel ve detaylı bilgilere sahip olurlar. Radyoterapi birimlerinde tekniker olarak yapacakları iş tanımları sorumlu hemşire ve teknikerler tarafından yapılır. Hastalara nasıl yaklaşılması gerektiği, ışın gönderimi, cihaz kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. |
Dersin İçeriği: | • Perfüzyon cihazlarını tanır • Perfüzyon cihazlarını kullanmayı öğrenir, • Hastanın cihaza nasıl yatırılacağını öğrenir, • Immobilizasyonu sağlamayı öğrenir, • Tedavi volümlerini tanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi | yok |
1) | • Öğrencilerin hastane yetkilileri ile tanıştırılması | yok |
2) | • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi | yok |
3) | • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi | yok |
4) | • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi | yok |
5) | • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi | yok |
6) | • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi | yok |
7) | • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi | yok |
8) | ara sınavı | yok |
9) | • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi | yok |
10) | • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi | yok |
11) | • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi | yok |
12) | • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi | yok |
13) | • Hastaların perfüzyon cihazı ile tedavisi | yok |
14) | final sınavı | yok |
15) | final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | YOK |
Diğer Kaynaklar: | YOK |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |||||||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||
4) - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||||||
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |||||||||
7) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | |||||||||
8) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||||||
9) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | |||||||||
10) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 5 |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |
4) | - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 5 |
5) | - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 5 |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |
7) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | 5 |
8) | - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
9) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | 5 |
10) | - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Derse Özgü Staj | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 41 |