Perfüzyon Teknikleri (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | PRF206 | ||||||||
Ders İsmi: | Hayatı Tehdit Edici Komplikasyonlar | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FUAT BÜYÜKBAYRAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ERHAN KAYA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hayatı Tehdit Edici Komplikasyonlar amacı; Mekanik Problemler, Masif Hava Embolisi, Arteriyel Diseksiyon,Myokardiyal Hasar : Dirençli VF, yetersiz miyokard Perfüzyon Teknikleriu, ventriküler distansiyon, ventriküler kollaps, koroner embolizm, katekolaminler, aortik kros klemp, Perfüzyon Teknikleri, beyin hasarı, renal disfonksiyon, gastrointestinal etkiler, endokrin ve inflamatuar yanıt, kardiyopulmoner arrest, resüsitasyon gibi temel kavramların öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: | • Mekanik Problemler Öğretilmesi • Komplikasyonlara neden olan etkenlerin belirlenmesi • Myokardiyal Hasar türlerin belirlenmesi • Temel komplikasyon çeştilerin öğrenilmesi • Komplikasyon esnasında alınacak tedbirlerin öğrenilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Dersin işleyiş şeklini tanımlar | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
2) | • Mekanik Problemlerin belirlenmesi | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
3) | • Masif Hava Embolisi ve renal disfonksiyona genel bakış | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
4) | • Arteriyel Diseksiyon ve Gastrointestinal etkilerin incelenmesi | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
5) | • Myokardiyal Hasar : Dirençli VF hasar türlerin incelenmesi | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
6) | • Yetersiz miyokard Perfüzyon Teknikleri incelenmesi | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
7) | • Ventriküler distansiyon | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
8) | • Vize Sınavı | yok |
9) | • Ventriküler kollaps | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
10) | • Koroner embolizm | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
11) | • Katekolaminler | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
12) | • Aortik kros klemp | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
13) | • Resüsitasyon | Bir sonraki konunun araştırılması ve okunması |
14) | • Final Sınavı | yok |
15) | • Final Sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Braunwald's Heart Disease: A Textbook of Cardiovascular Medicine, 2-Volume Set, 2014 |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Proje Hazırlama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 30 |