PSI311 Bilişsel Psikolojide Seçme Konular Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bankacılık ve SigortacılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bankacılık ve Sigortacılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI311
Ders İsmi: Bilişsel Psikolojide Seçme Konular I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SERAP ERDOĞAN TAYCAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ELİF NAZLI AKBAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilişsel Psikoloji dersinde genel olarak bahsedilen ancak gerek alandaki önemi gerekse öğrencilerin gerekli kazanımları elde etmesi için daha ayrıntılı ele alınmasına ihtiyaç duyulan konuların işlenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bellek, dikkat ve bellek ilişkisi, plan yapma, karar verme, zihin kuramı, depresyonda bilgi işleme, DEHB'de bilişsel zorluklar konuları ikişer hafta süre ile ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilişse psikolojideki teme kavramarın öğrenilmesi, seçilmiş kavramların ayrıntılı olarak ele alınması sonrasında, kapsamı literatür bilgisine sahip olmak
2) Bellek, düşünme, karar verme gibi konular hakkında fikir sahibi olmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İşlenen konulara eleştirel bir bakış açısıya katılabilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Derste öğrenilenleri diğer derslerdeki konularla birleştirebilmek
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Dönem boyunca anlatılacak konuların tanıtımı Bilişsel Psikoloji konuları hakkında araştırma yaparak gelmeleri beklenmektedir.
2) Bellek Ders öncesi öğrencilere verilecektir
3) Bellek Ders öncesi öğrencilere verilecektir
4) Düşünme süreçleri Ders öncesi öğrencilere verilecektir
5) Düşünme süreçleri Ders öncesi öğrencilere verilecektir
6) Probem çözme -Vize sınavı Ders öncesi öğrencilere verilecektir.
7) Karar verme Ders öncesi öğrencilere verilecektir
8) Karar verme Ders öncesi öğrencilere verilecektir
9) Depresyonda bilişsel bozukluklar ve bilişsel davranışçı terapi ile tedavi Ders öncesi öğrencilere verilecektir.
10) Depresyonda bilişsel bozukluklar ve bilişsel davranışçı terapi ie tedavisi Ders öncesi öğrencilere verilecektir
11) Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunda bilişsel bozukluklar Ders öncesi öğrencilere verilecektir.
12) Dikkat eksikliği ve hiperaktivitede bilişsel bozukluklar Ders öncesi öğrencilere verilecektir

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bilişsel Psikoloji, E. Bruce Goldstein
Bilişsel Psikoloji, Zihin ve Beyin, Edward E. Smith, Stephen M. Kossyln
Cognitive Psychology, Robert J. Sternberg, Karin Stenberg
Diğer Kaynaklar: Bilişsel Psikoloji, E. Bruce Goldstein
Bilişsel Psikoloji, Zihin ve Beyin, Edward E. Smith, Stephen M. Kossyln
Cognitive Psychology, Robert J. Sternberg, Karin Stenberg
Principles of Neural Science, Eric R. Kandel

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

Program Kazanımları
1) disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek
4) bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek
7) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek
4) bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek
7) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Küçük Sınavlar 5 20 100
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 182