Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders tanıtımını yapmak
• Temel kavramları tanıtmak
• Dersin kapsamının ve temel kavramların tanımlanması
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
• Kişilerarası iletişimin temel özelliklerini çeşitli yaklaşım ve modellerle anlatmak
• Kişilerarası iletişimin anlamlandırılması: Çeşitli yaklaşımlar ve modeller
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
• Kişiler arası iletişimde benlik kavramını anlamak
• Benlik ve kimlik arasındaki ilişkiyi tanımlamak
• Kişilerarası iletişimde benlik kavramı: Benlik kavramının gelişimi, özellikleri ve “kimlik”le ilişkileri
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
• Kişilerarası iletişimi sosyal ve fiziki çevre çerçevesine oturtmak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
• Kişilerarası iletişimde kullanılan algılama süreçlerini anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
• Ara sınav aracılığıyla öğrencilerin değerlendirilmesi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
• Kişilerarası iletişimde beden dilini öğrenmek
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
• Kişilerarası iletişim çerçevesinde sözel iletişimin yeri ve önemini anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
• Kişilerarası iletişimde dil, ideoloji ve güç ilişkilerinin kuruluşunu anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
• Ara sınav aracılığıyla öğrencilerin değerlendirilmesi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
• Kişilerarası iletişimde rasyonellik ve alternatif iletişim stratejilerini öğrenmek |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
• Kişilerarası iletişimde selamlama, retorik ve öyküleme yöntemlerini ele almak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
• Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme yöntemlerinden dinleme konusunu anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
• Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme yöntemlerinden empati konusunu anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
• Yarıyıl sonu sınavı aracılığıyla öğrencilerin değerlendirilmesi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: |
Fiske, J., 1996, İletişim Çalışmalarına Giriş, çev. Süleyman İrvan, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara s. 91-111
Hartley, Peter, Interpersonal Communication, 1993, London: Routledge.
|
Diğer Kaynaklar: |
İnceoğlu, Metin, Tutum Algı İletişim, 1993, Ankara: Verso
İzgören, Ahmet Şerif, Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, 1999, Academy İnternational, Ankara
Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul,2003
Tannen, Deborah, Hiç Anlamıyorsun, 1996, İstanbul: Varlık Yayınları.
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları.
Mutlu, Erol, İletişim Sözlüğü, Ark Yayınları, Ankara, 1995
Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul,2003
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. |
|
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, lojistik ve taşımacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
7) |
Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|