Lojistik ve Taşımacılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI324 | ||||||||
Ders İsmi: | Aileye Yönelik Yaklaşımlar-II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EVİN AYDIN YÖNTEM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Dr.Öğr.Üyesi EVİN AYDIN YÖNTEM |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, disiplinler arası bir çalışmayı içermektedir. Ders dahilindeki konular temelde psikolojik yaklaşımlar içerisinde değerlendirilmekle beraber sosyoloji, psikanaliz ve feminist literatür de tartışmalara dahil edilecektir. Derste hem teorik altyapıyı oluşturacak konular sunulacak hem de toplumsal ve bireysel meselelerin aile psikolojisi çerçevesinde ele alınış biçimleri tartışılacaktır. Değişen aile ilişkileri, farklı aile yapılanmaları, aile bağlantılı sosyal roller ve aile merkezli sorunlar tartışılacaktır. Ders haftada üç saat teori ve tartışma bölümünden oluşacaktır. Öğrencilerin ders dâhilinde ödev çalışması olarak bir medya analizi yapmaları ve literatürde son beş yıl içerisinde yayınlanmış İngilizce bir makaleyi çevirerek arkadaşlarına sunmaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, disiplinler arası bir çalışmayı içermektedir. Ders dahilindeki konular temelde psikolojik yaklaşımlar içerisinde değerlendirilmekle beraber sosyoloji, psikanaliz ve feminist literatür de tartışmalara dahil edilecektir. Derste hem teorik altyapıyı oluşturacak konular sunulacak hem de toplumsal ve bireysel meselelerin aile psikolojisi çerçevesinde ele alınış biçimleri tartışılacaktır. Değişen aile ilişkileri, farklı aile yapılanmaları, aile bağlantılı sosyal roller ve aile merkezli sorunlar tartışılacaktır. Ders haftada üç saat teori ve tartışma bölümünden oluşacaktır. Öğrencilerin ders dâhilinde ödev çalışması olarak bir medya analizi yapmaları ve literatürde son beş yıl içerisinde yayınlanmış İngilizce bir makaleyi çevirerek arkadaşlarına sunmaları beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Aile teorileri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Aile ve Roller Aile ve Çiftler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Aile ve Ebeveyn Rolleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Çocukluk, Ergenlik, Aile | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | 5 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Türkiye’de Aile Çalışmaları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Medyada Temsiller | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Aile içi şiddet | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Aile, psikopatoloji ve aile terapileri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Sunumlar Medya Analizi | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Sunumlar Medya Analizi | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Sunumlar Medya Analizi | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Sunumlar Medya Analizi | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | 14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. | |||||||||||||||||
1) Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, lojistik ve taşımacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar | |||||||||||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | |||||||||||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | |||||||||||||||||
3) İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. | |||||||||||||||||
3) İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. | |||||||||||||||||
4) Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. | |||||||||||||||||
4) Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. | |||||||||||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. | |||||||||||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. | |||||||||||||||||
6) Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder | |||||||||||||||||
6) Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder | |||||||||||||||||
7) Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. | |||||||||||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. | |||||||||||||||||
8) Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. | |||||||||||||||||
8) Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. | |||||||||||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. | |||||||||||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. | |
1) | Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, lojistik ve taşımacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. | |
3) | İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. | |
3) | İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. | |
4) | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. | |
4) | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. | |
6) | Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder | |
6) | Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder | |
7) | Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. | |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. | |
8) | Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. | |
8) | Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 48 |