Sosyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI329 | ||||||||
Ders İsmi: | Kültürlerarası Psikoloji I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SERAP ERDOĞAN TAYCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, psikolojik olguların dünyanın çeşitli bölgelerine göre farklılıklarının ve insan davranışının içerisinde cereyan ettiği kültür ile davranışın etkileşiminin incelenmesidir. Bu ders öğrencilere kültürlerarası teoriler ve araştırmalarla ilgili bilgi kazandırmayı amaçlamakta ve onları güncel psikoloji kuramlarını kültürlerarası bir perspektifle eleştirel olarak değerlendirmeye teşvik etmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, psikolojik olguların dünyanın çeşitli bölgelerine göre farklılıklarının ve insan davranışının içerisinde cereyan ettiği kültür ile davranışın etkileşiminin incelenmesidir. Bu ders öğrencilere kültürlerarası teoriler ve araştırmalarla ilgili bilgi kazandırmayı amaçlamakta ve onları güncel psikoloji kuramlarını kültürlerarası bir perspektifle eleştirel olarak değerlendirmeye teşvik etmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Kültür nedir? Kültürler arası psikoloji nedir? Kültürel psikolojinin gelişimi | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Kültür nedir? Kültürler arası psikoloji nedir? Kültürel psikolojinin gelişimi | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Kültürler arası psikolojide araştırma teknikleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Emik ve etik yaklaşım: Örnek çalışmalar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Duygular, algılama ve kültür | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Kişilik ve kültür | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Kültür ve benlik – Ayrık-ilişkisel ve özerk benlik | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Psikopatoloji ve kültür | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Psikopatoloji ve kültür | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Kültürleme, göç ve psikolojik uyum | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Mültecilik ve travma | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Kültürler arası çalışmalara örnekler – Makale çalışmaları – Sunumlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Kültürler arası çalışmalara örnekler – Makale çalışmaları – Sunumlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Kültürler arası çalışmalara örnekler – Makale çalışmaları – Sunumlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | 14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | |||||||||
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | |||||||||
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |||||||||
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |||||||||
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |||||||||
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |||||||||
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |||||||||
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |||||||||
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |||||||||
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | |
2) | Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | 5 |
3) | Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |
4) | En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |
5) | İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |
6) | Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |
7) | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |
8) | Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |
9) | Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |
10) | TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 48 |