Sinema ve Televizyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI331 | ||||||||
Ders İsmi: | Gelişim Psiklojisinde Seçme Konuları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders insan davranışının biyolojik temellerini incelemektedir. Bu ders, sinir sistemi anatomisi ve fizyolojiye dair giriş bilgisi içermekte olup duygu, motivasyon, öğrenme ve hafıza süreçlerinin altında yatan biyolojik kavramları açıklamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders insan davranışının biyolojik temellerini incelemektedir. Bu ders, sinir sistemi anatomisi ve fizyolojiye dair giriş bilgisi içermekte olup duygu, motivasyon, öğrenme ve hafıza süreçlerinin altında yatan biyolojik kavramları açıklamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Fizyolojik psikolojinin tarihçesi. | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Fizyolojik psikolojide kullanılan araştırma teknikleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Sinir hücresi | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Merkezi sinir sistem Çevresel sinir sistemi I | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Çevresel sinir sistemi II | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | 5 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Merkezi sinir sistemi II | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Limbik sistem | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Merkezi sinir sistemi III İç-salgı sistemi | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Lateralizasyon ve dil işlevi | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Lateralizasyon ve görsel-uzaysal beceriler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | 11 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Bellek süreçleri ve ilgili sinir sistemi yapıları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Dikkat süreçleri ve ilgili sinir sistemi yapıları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | 14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | |||||||
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | |||||||
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | |||||||
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | |||||||
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | |||||||
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | |||||||
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | |||||||
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | 5 |
2) | 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | 5 |
3) | 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | 5 |
4) | 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | 5 |
5) | 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | 5 |
6) | 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | 5 |
7) | 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | 5 |
8) | 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Proje | 1 | 24 | 24 |
Ödevler | 1 | 24 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 168 |