PSI346 Psikopatolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (%30 İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (%30 İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI346
Ders İsmi: Psikopatoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, DSM-IV-TR ve DSM-V'de tanımlanan geniş bir psikopatolojik durum yelpazesi hakkında genel bir bilgiyi temsil eder. Okumalar ve sınıf tartışmaları yoluyla ders, etiyoloji, epidemiyoloji, belirti ve semptomların yanı sıra seçilmiş ruhsal bozukluklar için ayırıcı tanı sağlar.
Dersin İçeriği: Ders, psikopatolojilerin sınıflandırılmasını, tarihçesini ele alarak psikopatolojilere dair bir giriş niteliği olacak. Ayrıca, ders süresince toplumda sıklıkla karşılaşılan psikopatolojiler de tek tek ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bu dersin sonunda öğrenciler çeşitli psikopatolojik durumların etiyolojisini, epidemiyolojisini ve semptomlarını belirtebilecektir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu dersin sonunda öğrenciler psikopatolojinin genel alanındaki farklı kuramsal bakış açılarını tanıyabileceklerdir.
2) Bu dersin sonunda öğrenciler anormal davranışları tanımlayabileceklerdir.
3) Bu dersin sonunda öğrenciler DSM-IV-TR ve DSM-V sınıflandırma sistemlerini temsil edebilecektir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bu dersin sonunda öğrenciler, alandaki güncel gelişmeleri takip etme becerisi kazanacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş -
2) Anormal Davranış Gerekli materyalleri okuma
3) Psikopatolojinin tarihi Gerekli materyalleri okuma
4) Teorik Yaklaşımlar Gerekli materyalleri okuma
5) Tanısal Sınıflandırma Gerekli materyalleri okuma
6) Duygudurum Bozuklukları Gerekli materyalleri okuma
7) Duygudurum Bozuklukları Gerekli materyalleri okuma
8) Vize Sınavı Sınava hazırlanma
9) Anksiyete bozuklukları Gerekli materyalleri okuma
10) Anksiyete Bozuklukları ve Travma İle İlişkili Bozukluklar Gerekli okumaları yapma
11) Cinsel İşlev Bozuklukları Gerekli materyalleri okuma
12) Madde ve İlişkili Bozukluklar ve Bağımlılık Bozukluklar Gerekli okumaları yapma
13) Beslenme ve Yeme Bozuklukları Gerekli materyalleri okuma
14) Psikotik Bozukluklar Gerekli materyalleri okuma
15) Final Sınavı Sınava hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • American Psychiatric Association (2000). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fourth Edition, Text Revision. (DSM-IV-TR). Washington: American Psychiatric Association.
• American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental
Disorders, Fourth Edition. (DSM-V). Washington: American Psychiatric Association.
• Davison, G.C., & Neale, J.M. (2011). Anormal Psikolojisi, Yedinci Baskı. Çev. Ed.: İhsan Dağ, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.

Diğer Kaynaklar: • American Psychiatric Association (2000). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fourth Edition, Text Revision. (DSM-IV-TR). Washington: American Psychiatric Association.
• American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental
Disorders, Fourth Edition. (DSM-V). Washington: American Psychiatric Association.
• Davison, G.C., & Neale, J.M. (2011). Anormal Psikolojisi, Yedinci Baskı. Çev. Ed.: İhsan Dağ, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar.
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar.
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler.
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler.
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar.
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. 5
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. 5
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. 3
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. 5
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. 5
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 45
Sunum / Seminer 15 30
Ödevler 15 45
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 171