PSI359 Çevre Psikolojisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI359
Ders İsmi: Çevre Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA
Dersi Veren(ler): BEGÜM İPEKÇİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, insanın yaşadığı çevre içinde onunla etkileşimlerini incelemek, çevre ve onun yaşamdaki rolünü tanıtmak, fiziksel ve sosyal çevrenin insan psikolojisi üzerine etkisini incelemek, çevre psikolojisinin alanını, ana kavramlarını, kuramlarını ve yöntemini açıklamak, insanı çevreleyen fiziksel, kimyasal, biyolojik, sosyal çevrenin sağlık üzerine etkisini incelemek, insan hayatındaki önemini vurgulamak, çevreye duyarlılık hislerini kazandırmak, bütün bunların psikoloji ile ilişkilerini kurmaktır.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı, insanın yaşadığı çevre içinde onunla etkileşimlerini incelemek, çevre ve onun yaşamdaki rolünü tanıtmak, fiziksel ve sosyal çevrenin insan psikolojisi üzerine etkisini incelemek, çevre psikolojisinin alanını, ana kavramlarını, kuramlarını ve yöntemini açıklamak, insanı çevreleyen fiziksel, kimyasal, biyolojik, sosyal çevrenin sağlık üzerine etkisini incelemek, insan hayatındaki önemini vurgulamak, çevreye duyarlılık hislerini kazandırmak, bütün bunların psikoloji ile ilişkilerini kurmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çevre psikolojisi ile ilgili temel ve genel bilgi sahibi olurlar.
2) Bu alanla ilgili güncel gelişmeleri takip edebilirler.
3) Çeşitli dinleyici gruplarına çevre psikolojisi ile ilgili konularda açıklamalar yapabilirler
4) İnsanı psikolojik ve sosyal yönleri ile anlama yaklaşımı sergilerler.
5) Eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme becerisine sahip olurlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çevre psikolojisi açısından insan-mekan ilişkileri Çevre psikolojisinin temel ilkeleri Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
2) Çevre psikolojisinin tarihsel gelişimi Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
3) Çevrenin algılanması ve temsili Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
4) İnsanı çevreyen fiziksel, kimyasal, biyolojik çevre Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
5) Gürültü Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
6) Hava kirliliği Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
7) Stres Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
8) Sosyal çevre Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
9) Çevre ve kişilik Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
10) Mahremiyet, kuramları, etkenleri Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
11) Kişisel mekan ve alansallık Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
12) Ev ve yerleşim çevreleri Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
13) Yere bağlılık ve yer kimliği Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
14) Çevre tasarım süreci Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
15) 14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
Diğer Kaynaklar: Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 10 140
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 186