Psikoloji (%30 İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI414 | ||||||||
Ders İsmi: | Deneysel Psikolojide Seçme Konular | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı. deneysel psikolojinin algı, dikkat, bellek, öğrenme gibi bilişsel alanlardaki güncel konuların eleştirel bir biçimde ele alınması; metodolojik ve kuramsal olarak yeni gelişme ve akımların alana olan katkılarının değerlendirilmesi, bilişsel psikolojinin seçilen bir alanında uygulama yapılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı. deneysel psikolojinin algı, dikkat, bellek, öğrenme gibi bilişsel alanlardaki güncel konuların eleştirel bir biçimde ele alınması; metodolojik ve kuramsal olarak yeni gelişme ve akımların alana olan katkılarının değerlendirilmesi, bilişsel psikolojinin seçilen bir alanında uygulama yapılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Beden zihin problemini tarihsel bir bakış açısıyla yaklaşarak tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | • Bilgi işleme kuramının temel ilk eve kavramlarını tanımlamak ve açıklamak. | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | • Tarihsel süreçte bellek ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | • Çoklu bellek sistemlerinin temel ilke ve kavramlarını açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | • Kısa süreli-uzun süreli bellek sınıflamasını tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | • Episodik-semantik-işlemsel bellek sınıflamasını tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | • Örtük-açık bellek sınıflamasını tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | • Örtük-açık bellek sınıflamasını tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | • Otobiyografik ve flaş bellek türlerini tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | • Otobiyografik ve flaş bellek türlerini tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | • Otobiyografik ve flaş bellek türlerini tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | • Çalışma belleği ve meta bellek türlerini tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | • Çalışma belleği ve meta bellek türlerini tanımlamak ve açıklamak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | • Ders ile ilgili genel değerlendirme yapmak | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | • Yarıyıl sonu sınavı aracılığıyla öğrencilerin değerlendirilmesi | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders için kaynak kitap bulunmamaktadır. İlgili alanda son dönemde yayınlanmış makalelerden yararlanılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Ders için kaynak kitap bulunmamaktadır. İlgili alanda son dönemde yayınlanmış makalelerden yararlanılacaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |||||
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |||||
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |||||
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | 4 |
2) | Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | 4 |
3) | Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | 3 |
4) | Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | 4 |
5) | Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | 4 |
6) | Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. | 4 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 16 | 48 |
Küçük Sınavlar | 2 | 6 |
Rapor Teslimi | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 201 |