PSI415 Nöropsikolojik Testler Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bankacılık ve SigortacılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bankacılık ve Sigortacılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSI415
Ders İsmi: Nöropsikolojik Testler I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA
Dersi Veren(ler): Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; bilişsel/psikolojik süreçlerle beyin yapıları arasındaki ilişkiyi ortaya koyan nöropsikolojik testlerin tanıtımı, malzeme, yönerge, uygulama ve puanlama biçimleriyle aktarılması ve öğrencilere ilgili testi uygulama ve puanlamayı öğretmektir.
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı; bilişsel/psikolojik süreçlerle beyin yapıları arasındaki ilişkiyi ortaya koyan nöropsikolojik testlerin tanıtımı, malzeme, yönerge, uygulama ve puanlama biçimleriyle aktarılması ve öğrencilere ilgili testi uygulama ve puanlamayı öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Nöropsikoloji alanının genel yönlerini bilir.
2) Nöropsikolojinin temel teknik ve yaklaşımlarını bilir.
3) Nöropsikolojik değerlendirme alanlarını ve nöropsikolojik test standardizasyonu aşamalarını
4) Bazı nöropsikolojik testlerin uygulaması ve puanlamasını yapar.
5) İlgili nöropsikolojik testlerin ölçtüğü bilişsel süreçlerin ve ilişkili beyin yapılarını
6) Çeşitli nöropsikiyatrik hastalıklardaki nöropsikolojik profilleri bilir.
7) Elde edilen sonuçların diğer disiplinlerden uzmanlar ile bilikte hastaların yararına ne şekilde kullanılabileceği konularında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nöropsikolojiye giriş Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
2) Standardizasyon aşamaları Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
3) Çizgi Yönünü Belirleme Testi’ne ilişkin kuramsal ve uygulama bilgileri Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
4) Çizgi Yönünü Belirleme Testi’nin uygulama ve puanlaması Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
5) Sayı Dizisi Öğrenme Testi’ne ilişkin kuramsal ve uygulama bilgileri Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
6) Sayı Dizisi Öğrenme Testi’nin uygulama ve puanlaması Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
7) Stroop Testi’ne ilişkin kuramsal ve uygulama bilgileri Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
8) Stroop Testi’nin uygulama ve puanlaması Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
9) İşaretleme Testi’ne ilişkin kuramsal ve uygulama bilgileri Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
10) İşaretleme Testi’nin uygulama ve puanlaması Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
11) Raven Testi’ne ilişkin kuramsal ve uygulama bilgileri Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
12) Raven Testi’nin uygulama ve puanlaması Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
13) Wisconsin Kart Eşleme Testi’ne ilişkin kuramsal ve uygulama bilgileri Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
14) Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin uygulama ve puanlaması Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
15) 14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Karakaş, S. (2011). BİLNOT Nöropsikolojik Test Bataryası: Stroop Testi TBAG Formu Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları ve Kullanım Kılavuzu.
• Makaleler
Diğer Kaynaklar: • Karakaş, S. (2011). BİLNOT Nöropsikolojik Test Bataryası: Stroop Testi TBAG Formu Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları ve Kullanım Kılavuzu.
• Makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek
4) bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek
7) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek
4) bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek
7) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Toplam İş Yükü 48