Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Nöropsikolojinin tanımı ve temel kavramları hakkında bilgilendirme yapmak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
2) |
• Nöropsikolojik testlerde standardizasyon aşamalarını tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
3) |
• Çizgi Yönünü Belirleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
4) |
• Sayı Dizisi Öğrenme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
5) |
• Sayı Dizisi Öğrenme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
6) |
• Stroop Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
7) |
• Stroop Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
8) |
• İşaretleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
9) |
• İşaretleme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
10) |
• Raven Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
11) |
• Raven Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
literature review
Discussion over required readings
Analyzing the given readings
Conducting group discussions
Conducting individual and group discussions |
12) |
• Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
|
13) |
• Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
14) |
YARIYIL SONU SINAVI |
14 hafta boyunca öğrenilen tüm konular |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
• Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
• Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
• Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
• Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili olgu, kavram ve ilkeleri öğrenmek |
|
2) |
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmak |
|
3) |
Turizm ve seyahat sektörüne yönelik analitik değerlendirmeler yapabilmek |
|
4) |
Türkiye’de turizm sektörü ile ilgili uygulanan temel kanun ve mevzuatları, mesleki standartları öğrenmek -Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri tanımak kullanmak, etik değerlere bağlı kalmak, doğal çevreyi korumak |
|
5) |
Turizm sektöründe verimli bir şekilde takım çalışması yapabilmek |
|
6) |
Türkiye ve dünyadaki önemli turistik destinasyonların özelliklerini öğrenerek bu bilgiyi turizm sektöründe uygulamak |
|
7) |
Konaklama kuruluşlarındaki departmanları organize edebilmek, koordinasyonu sağlayabilmek ve geliştirebilmek |
|
8) |
Konaklama ve yiyecek içecek işletmelerinde uygulanan satış teknikleri ve gelir yönetimi uygulamalarını tanımlayabilmek ve geliştirebilmek |
|
9) |
Yiyecek içecek ve konaklama işletmelerinde profesyonel çalışma tekniklerini uygulayabilme becerisi gösterebilmek |
|