Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Nöropsikolojinin tanımı ve temel kavramları hakkında bilgilendirme yapmak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
2) |
• Nöropsikolojik testlerde standardizasyon aşamalarını tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
3) |
• Çizgi Yönünü Belirleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
4) |
• Sayı Dizisi Öğrenme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
5) |
• Sayı Dizisi Öğrenme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
6) |
• Stroop Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
7) |
• Stroop Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
8) |
• İşaretleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
9) |
• İşaretleme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
10) |
• Raven Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
11) |
• Raven Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
literature review
Discussion over required readings
Analyzing the given readings
Conducting group discussions
Conducting individual and group discussions |
12) |
• Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
|
13) |
• Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak |
Literatür taraması
Gerekli okumalar üzerinden tartışma
Verilen okumaların analizinin yapılması
Grup tartışmalarının yapılması
Bireysel ve grup tartışmalarının yapılması
|
14) |
YARIYIL SONU SINAVI |
14 hafta boyunca öğrenilen tüm konular |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
• Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
• Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Öktem Tanör, Ö. (2005). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
• Karakaş, S. (2006). Bilnot Bataryası El Kitabı: Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları (2. Baskı). Ankara: Eryılmaz Ofset.
• Karakaş, S., İrkeç, C., Yüksel, N. (Editörler). (2003). Beyin ve Nöropsikoloji: Temel ve Klinik Bilimler. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. |
|
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, lojistik ve taşımacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
7) |
Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|