Psikoloji (%30 İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI431 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilişsel Gelişim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bilişsel süreçleri tanımlamak, dikkat, KSB ve USB ve zekada ortaya çıkan yaşa bağlı değişmeleri kavramak, bu değişmelerde rol oynayan biyolojik ve çevresel faktörleri açıklamak, bilişsel gelişimi incelemeye dönük önemli deney paradigmalarını tanımlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, bilişsel süreçleri tanımlamak, dikkat, KSB ve USB ve zekada ortaya çıkan yaşa bağlı değişmeleri kavramak, bu değişmelerde rol oynayan biyolojik ve çevresel faktörleri açıklamak, bilişsel gelişimi incelemeye dönük önemli deney paradigmalarını tanımlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Dikkatte yaşam boyu ortaya çıkan değişmeler ve gelişim | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Dikkatte yaşam boyu ortaya çıkan değişmeler ve gelişim | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Kısa süreli bellekte yaşam boyu ortaya çıkan değişmeler ve gelişim | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Kısa süreli bellekte yaşam boyu ortaya çıkan değişmeler ve gelişim | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Kısa süreli bellekte yaşam boyu ortaya çıkan değişmeler ve gelişim | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Kısa süreli bellekte yaşam boyu ortaya çıkan değişmeler ve gelişim | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Bilişsel gelişimde rol oynayan biyolojik faktörler | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Bilişsel gelişimde rol oynayan biyolojik faktörler | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Bilişsel gelişimde rol oynayan çevresel faktörler | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Bilişsel gelişimde rol oynayan çevresel faktörler | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Bilişsel gelişim deney paradigmaları | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Bilişsel gelişim deney paradigmaları | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Genel Değerlendirme | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | 14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |||||||
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |||||||
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |||||||
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |||||||
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |||||||
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | 5 |
2) | Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | 4 |
3) | Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | 4 |
4) | Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | 5 |
5) | Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | 5 |
6) | Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. | 5 |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 186 |