İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI437 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikopatolojide Seçme Konular | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR Prof. Dr. SERAP ERDOĞAN TAYCAN Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu kursun amacı, DSM-IV-TR ve DSM-V'de tanımlanan geniş bir psikopatolojik durum yelpazesi hakkında genel bir bilgi sunmaktır. Okumalar ve sınıf tartışmaları yoluyla kurs, etiyoloji, epidemiyoloji, belirti ve semptomların yanı sıra seçilmiş ruhsal bozukluklar için ayırıcı tanı sağlar. |
Dersin İçeriği: | Bu kursun amacı, DSM-IV-TR ve DSM-V'de tanımlanan geniş bir psikopatolojik durum yelpazesi hakkında genel bir bilgi sunmaktır. Okumalar ve sınıf tartışmaları yoluyla kurs, etiyoloji, epidemiyoloji, belirti ve semptomların yanı sıra seçilmiş ruhsal bozukluklar için ayırıcı tanı sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, giriş ve dersin rasyonelinin öğrenciyle paylaşılması | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
2) | Psikopatoloji kavramı, tanı ve sınıflandırma sistemleri | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
3) | Psikopatoloji kavramı, tanı ve sınıflandırma sistemleri | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
4) | Şizofreni spektrumu ve diğer psikotik bozukluklar | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
5) | Şizofreni spektrumu ve diğer psikotik bozukluklar II | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
6) | Şizofreni spektrumu ve diğer psikotik bozukluklar III | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
7) | 'Angels Of The Universe' Film Analizi | 'Angels Of The Universe' |
8) | 'Angels Of The Universe' Film Analizi | 'Angels Of The Universe' |
9) | Bipolar ve ilişkili bozukluklar | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
10) | Bipolar ve ilişkili bozukluklar II | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
11) | Depresyon bozuklukları | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
12) | Anksiyete bozuklukları | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
13) | Obsesif kompulsif ve ilişkili bozukluklar | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
14) | Kişilik bozuklukları | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
Ders Notları / Kitaplar: | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Diagnostic and Statistical Manuel of Mental Disorders, Fifth Edition, (2013), American Psychiatric Association Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı,(2020),Öztürk O, Uluşahin A,Nobel Tıp Psikiyatri Temel Kitabı, 3.Baskı,(2020), Köroğlu E, Esenkal Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |||||||
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |||||||
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |||||||
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |||||||
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |||||||
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |||||||
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |||||||
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | |
2) | Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır | |
3) | İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır | |
4) | Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir | |
5) | Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir | |
6) | Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir | |
7) | Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir | |
8) | Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 193 |