Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Klasik Yönetim Yaklaşımı: Taylorizm ve Fordizm ve Fayol, Bernard vb. gibi önemli bilim adamları ve Hawthorne Çalışmalarından Maslow ve Lewin'e İnsan İlişkileri Yaklaşımının Gelişimi
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Sistem Yaklaşımı, Acil Durum Teorileri, İş Yaşamı Hareketi Kalitesi, Toplam Kalite Yönetimi, Öğrenen Organizasyonlar
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Kişi-İş ve Kişi-Örgüt Uyumunun Önemi
İş analizinin önemi
Standart olmayan iş analizi yöntemleri
Standartlaştırılmış iş analizi yöntemleri
Yetkinlik modellemesi nedir?
Yetkinlik modelleme ve iş analizi arasındaki farklar ve benzerlikler
İş tanımlarının yazılması
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
4 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
İç ve dış işe alım
Bilişsel Yetenek Testleri, Fiziksel Yetenek Testleri, Psikomotor ve Algısal Yetenek Testleri
Big Five modeli ve Kişilik Envanterleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Çalışan motivasyonunun önemi
İhtiyaç teorileri (Maslow, Alderfer, McClelland)
İki Faktör Teorisi, Pekiştirme Teorisi, Eşitlik Teorisi
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Beklenti teorisi
Bilişsel Değerlendirme Teorisi
Hedef Belirleme Teorisi
Kontrol Teorileri (Sibernetik ve Rasyonel Kontrol Teorileri)
Bandura'nın Sosyal Biliş Kuramı (Sosyal Öğrenme Kuramı), farklı yeterlik inançları biçimleri |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
8 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Katılım ve Güçlendirme
İş zenginleştirme
İş büyütme
İş rotasyonu
Esnek zamanlı iş düzenlemeleri/programları
İş-Yaşam Dengesini ve Yaşam Kalitesini Sağlamak
Anketler yoluyla iş memnuniyetini ölçmek
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Çalışan eğitiminin önemi
İhtiyaç analizi yöntemleri
Farklı eğitim yöntemleri ve bu yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarının değerlendirilmesi
Eğitim Değerlendirme Yöntemleri
Kirkpatrick ve Philips'in çalışmaları
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Performans Yönetiminin Önemi
değerlendirme yöntemleri
Performans değerlendirmesi için kriterlerin seçilmesi
Kriter Kontaminasyonu, Kriter Eksikliği, Kriter Uygunluğu
Farklı ölçekler ve yöntemler
Davranış odaklı ölçekler (BARS, BOS, BSS, MSS)
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
özellik teorileri
davranış teorileri
Acil Durum Teorileri
Güç ve Etki Teorileri
KÜRESEL çalışma |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Organizasyonel değişimin aşama teorileri
Öğrenen Organizasyonlar
Birleşme ve Devralmalar |
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
|
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
|
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
|