Sosyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI453 | ||||||||
Ders İsmi: | Danışmanlık Psikolojisi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EVİN AYDIN YÖNTEM | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; psikolojik danışmanlıkla ilgili teori ve yaklaşımların tartışılması, öğrencinin psikolojik danışmanlıkta kullanılan birkaç temel metod ve teknikle tanıştırılması. eğitim, sağlık merkezleri ve iş yerleri gibi kurumlarda psikolojik danışmanlık uygulamalarının tartışılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı; psikolojik danışmanlıkla ilgili teori ve yaklaşımların tartışılması, öğrencinin psikolojik danışmanlıkta kullanılan birkaç temel metod ve teknikle tanıştırılması. eğitim, sağlık merkezleri ve iş yerleri gibi kurumlarda psikolojik danışmanlık uygulamalarının tartışılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Danişmanlik Psikolojisine Giriş | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Psikolojik danışmanlıkla ilgili teori ve yaklaşımlar | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Psikolojik danışmanlıkla ilgili teori ve yaklaşımlar | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Psikolojik danışmanlıkla ilgili teori ve yaklaşımlar | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Psikolojik danışmanlıkla ilgili teori ve yaklaşımlar | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Psikolojik danışmanlıkla ilgili teori ve yaklaşımlar | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Psikolojik danışmanlıkta kullanılan temel metod ve teknikler | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Psikolojik danışmanlıkta kullanılan temel metod ve teknikler | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Psikolojik danışmanlıkta kullanılan temel metod ve teknikler | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Psikolojik danışmanlıkta kullanılan temel metod ve teknikler | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Eğitim, sağlık merkezleri ve iş yerleri gibi kurumlarda psikolojik danışmanlık uygulamaları | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Eğitim, sağlık merkezleri ve iş yerleri gibi kurumlarda psikolojik danışmanlık uygulamaları | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Eğitim, sağlık merkezleri ve iş yerleri gibi kurumlarda psikolojik danışmanlık uygulamaları | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Eğitim, sağlık merkezleri ve iş yerleri gibi kurumlarda psikolojik danışmanlık uygulamaları | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | 14 hafta boyunca derste işlenen bütün konular | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's notes and related articles |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | |||||||||
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | |||||||||
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |||||||||
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |||||||||
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |||||||||
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |||||||||
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |||||||||
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |||||||||
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |||||||||
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | |
2) | Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | 5 |
3) | Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |
4) | En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |
5) | İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |
6) | Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |
7) | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |
8) | Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |
9) | Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |
10) | TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Ara Juri | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 54 |