PSİ615 Ergenlik Psikolojisinde Seçme Konularİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Klinik Psikoloji (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Klinik Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSİ615
Ders İsmi: Ergenlik Psikolojisinde Seçme Konular
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR
Dersi Veren(ler): Dr. Nevin DÖLEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, çocuk ve ergen psikopatolojileri üzerine geliştirilen temel teori ve yaklaşımları işlenmektedir. Derste, Öğrencilerin, çocukluk ve ergenlik süreçlerinde sık karşılaşılan dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu, öğrenme güçlüğü, otizm, kaygı bozukluğu gibi problemler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Derste; Çocuk ergen psikopatolojilerinin etiyolojileri ve tedavileri farklı bakış açıları temel alınarak incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çocuk ve ergenlerin sık olarak yaşadıkları psikopatolojileri tanımlayabilecektir.
2) Çocuk ve ergen psikopatolojilerinin farklı bakış açılarındannasıl tedavi edildiğini açıklayabilecektir.
3) Çocuk ergen psikopatolojilerinin etiyolojileri ve tedavilerini kavrayacaklardır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin genel değerlendirilmesi ve tanışma Yok
2) Çocuk ve ergen ruhsal gelişiminin bedensel, zihinsel ve toplumsal gelişimle ilişkisi. Öğretim görevlisinin sunum ve notları
3) Gelişim Dönemlerine özgü sorunlar Öğretim görevlisinin sunum ve notları
4) Zihinsel bozukluk (Zihinsel Gelişim Bozukluğu) Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 6. ss. 203-241
5) Yeme Bozuklukları, Cinsel Kimlik ve Sorunları Öğretim görevlisinin sunum ve notları
6) Otistik Spektrum Bozukluğu (OSB) Öğretim görevlisinin sunum ve notları
7) Kaygı Bozuklukları (Kaygı ve Fobiler) Çetin, F.Ç. (2008). Çocuk ergen psikiyatrisi temel kitabı, Ankara, Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Derneği Yayınları.
8) Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 9. ss. 315-357
9) Anksiyete Bozuklukları ve Obsesif Kompulsif ve ilgili bozukluklar Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 10. ss. 369-415
10) Depresyon ve intihar girişimi Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 11. ss. 415-463
11) Yeme ve Beslenme Bozuklukları Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 13. ss. 505-541
12) Somatoform Bozukluklar, Yaygın Gelişimsel Bozukluklar ve Otizm Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge. Bölüm 12. ss. 463-505
13) Psikozlar Öğretim görevlisinin sunum ve notları
14) Vaka örnekleri ve dönemin gözden geçirilmesi Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective (2nd ed.). New York: Routledge

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim görevlisinin sunum ve notları
Diğer Kaynaklar: Wilmhurst, L. (2017). Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. 2th Edition. New York: Routledge.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 16 224
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 229