PSİ647 Oyun Terapisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Klinik Psikoloji (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Klinik Psikoloji (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSİ647
Ders İsmi: Oyun Terapisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, çocuk gelişimi alanında yetkinlik kazanırken oyun ve oyun terapileri hakkında bilgi vermek, oyun terapisi ile ilgili daha ileri eğitimler için merak uyandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste; oyun terapisi alanındaki farklı teorik yaklaşımlar ve günümüzdeki gelişmeler ile oyun terapisinin, yas ve travma, çocukluk korkuları, hiperaktivite ve davranım problemleri sorunlar yaşayan çocuklarda kullanılarak ders işleyişi devam edecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Oyun türlerini bilmek ve gelişim dönemlerine göre açıklayabilmek
2) Oyun terapisi kuramları ve alandaki son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma
3) Oyun terapisinin tanımı ve oyun terapisi üzerinde yapılmış çalışmalar öğrenmek
4) Oyun terapisi sürecindeki çocuk ve ebeveyninin uyması gereken kuralları öğrenmek
5) Çocuk merkezli oyun terapinin tanımını ve kuramın içeriğini tarif edebilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Oyun terapisindeki farklı aşamaları, oyuncak seçimlerini ve kullanım biçimlerini temel düzeyde tanımak
2) Oyun terapisini, çocuğun gelişim düzeyine ve ihtiyaçlarına uygun şekilde planlayabilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oyun nedir? Oyun terapisi nedir? Öğretim görevlisinin sunum ve notları
2) Oyunun değerlendirme ve tedavi amaçlı kullanımına genel giriş. Oyun odası, araç ve gereçler. Öğretim görevlisinin sunum ve notları
3) yönlendirilmiş ve yönlendirilmemiş oyun çeşitleri Oyun Terapisi, Ch.1 ; Oyun ve Gerçeklik, Ch.4
4) Oyun terapisi alandaki son gelişmeler Öğretim görevlisinin sunum ve notları
5) Psikodinamik Oyun Terapisi Oyun Terapisi, Ch.5
6) Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi Oyun Terapisi, Ch.6
7) Farklı Oyun Terapi Yaklaşımları Öğretim görevlisinin sunum ve notları
8) ARA SINAV Yok
9) Oyun terapisinde travmayı çalışmak Oyun Terapisi, Ch.25
9) Oyun terapisinde travmayı çalışmak Oyun Terapisi, Ch.25
10) Cinsel istismara uğramış çocuklar için oyun temelli grup terapisi Öğretim görevlisinin sunum ve notları
11) Sosyal beceri eksikliği olan çocuklar için oyun temelli grup terapisi Öğretim görevlisinin sunum ve notları
12) Yönlendirmesiz Oyun Terapisinin Temel İlkeleri ve Uygulamalar Öğretim görevlisinin sunum ve notları
13) Yönlendirmesiz Oyun Terapisinin Temel İlkeleri ve Uygulamalar Öğretim görevlisinin sunum ve notları
14) FİNAL YOK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Landereth, G.L. (2002). Play Therapy. The Art of the Relationship. New York: Bunner-Routledge East Sussex.
Axline, V.M. (1989). Play therapy (New Edition), Boston: Houghton Mifflin.
Axline, V.M. (1990) Dibs in Search of Self: Personality Development in Play Therapy (New Edition), London:Penguin Books
Diğer Kaynaklar: Landereth, G.L. (2002). Play Therapy. The Art of the Relationship. New York: Bunner-Routledge East Sussex.
Axline, V.M. (1989). Play therapy (New Edition), Boston: Houghton Mifflin.
Axline, V.M. (1990) Dibs in Search of Self: Personality Development in Play Therapy (New Edition), London:Penguin Books

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

6

5

7

Program Kazanımları
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 16 224
Uygulama 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 228