PSY151 Statistics in Behavioral Sciences Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (%30 İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (%30 İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY151
Ders İsmi: Statistics in Behavioral Sciences I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CENGİZ BEŞOĞUL
Dersi Veren(ler): Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Öğr.Gör. CENGİZ BEŞOĞUL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere psikolojik araştırmalarla ilgili temel istatistiksel kavram ve teknikleri tanıtmaktır. İşlenen konular arasında tanımlayıcı istatistikler, olasılık, istatistiksel karar, popülasyon, örneklem ve istatistiksel çıkarım, frekans dağılımı, merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri, olasılık ve örnekleme dağılımları, z puanlarının hesaplanması yer alır.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilere psikolojik araştırmalarla ilgili temel istatistiksel kavram ve teknikleri tanıtmaktır. İşlenen konular arasında tanımlayıcı istatistikler, olasılık, istatistiksel karar, popülasyon, örneklem ve istatistiksel çıkarım, frekans dağılımı, merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri, olasılık ve örnekleme dağılımları, z puanlarının hesaplanmasını içermektedir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) To identify and recognize population parameters and sample statistics
2) To differentiate descriptive and inferential statistics
3) To calculate basic descriptive statistics and interpret graphical representation of quantitative data
4) To underline the critical importance of numerical analysis in quantitative psychological research and production of knowledge
5) To identify and discuss the basic rationale of hypothesis testing.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müfredat Temel Kavramlara Giriş I Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
2) Temel Kavramlara Giriş II Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
3) Frekans dağılımları Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
4) Merkezi Eğilim Ölçümleri Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
5) Merkezi Eğilim Ölçümleri Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
6) Değişkenlik ve standart sapma Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
7) Frekans Dağılım Tabloları, Merkezi Eğilim Ölçümleri, Değişken ve Ölçüm Düzeyleri, Verilerin Görsel Sunumu Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
8) Standart Sapma, Z Puanları ve Standartlaştırılmış Dağılımlar Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
9) Örneklem Araçlarının Dağılımı Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
10) Z Puanları Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
11) Hipotez Testine Giriş Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
12) Standart sapmalar, standart hata, örnekleme ve olasılık dağılımları Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
13) Hipotez Testine Giriş Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
14) Derse Genel Bakış ve Problem Çözme Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
15) Tanımlayıcı İstatistikler, Standart Hata, Olasılık ve Örnekleme Dağılımları ve Z testleri Öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Special presentations each is prepeared by providing and enriched with course topics stated in universal content descriptive statistics
Diğer Kaynaklar: There are many textbooks written on social statistics. To refer any of then is depending on students intentions.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar.
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar.
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler.
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler.
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar.
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. 3
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. 4
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. 5
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. 5
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. 5
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 16 48
Sunum / Seminer 16 48
Ödevler 16 48
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 198