Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Giriş: Kişiler arası iletişim neden önemlidir? |
- |
2) |
• Kişiler arası iletişimin temel özellikleri |
Gerekli materyalleri okuma |
3) |
• Kişiler arası iletişimde algısal süreçler |
Gerekli materyalleri okuma |
4) |
• Kalıp yargılar |
Gerekli materyalleri okuma |
5) |
• Beden Dili |
Gerekli materyalleri okuma |
6) |
ARA SINAV I |
Sınava hazırlık |
7) |
• Bir ihtiyaç olarak kişiler arası iletişim |
Gerekli materyalleri okuma |
8) |
• Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı |
Gerekli materyallerin okunması |
8) |
• Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı |
Gerekli materyallerin okunması |
8) |
• Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı |
Gerekli materyallerin okunması |
8) |
• Kişiler arası iletişimde dilin kullanımı |
Gerekli materyallerin okunması |
9) |
• Temel konuşma teknikleri: Yazılı ve Sözlü iletişim |
Gerekli materyallerin okunması |
10) |
• Sözel iletişimde dinlemenin önemi |
Gerekli materyalleri okuma |
11) |
• Kişiler arası iletişimde engel yaratan savunmacı tutum ve bu tutumu artıran yaklaşım biçimleri |
Gerekli materyallerin okunması |
12) |
ARA SINAV II |
Sınava hazırlık |
13) |
• Yakın ilişkilerde kişiler arası iletişim |
Gerekli materyallerin okunması |
14) |
• İnsan ilişkilerinde güven |
Gerekli materyallerin okunması |
15) |
YARIYIL SONU SINAVI |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Hortaçsu, Nuran, İnsan İlişkileri, İmge Kitabevi Yayınları, 2004, s. 11-54
• Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul, 2003
• Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Hortaçsu, Nuran, İnsan İlişkileri, İmge Kitabevi Yayınları, 2004, s. 11-54
• Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul, 2003
• Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
|
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|