Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, değişen bir dünyada ailelere geniş bir genel bakış ve disiplinler arası bir bakış açısı sağlamaktır. Öğrenciler, çift ilişkileri, ebeveyn rolleri, çocukluk ve ergenlik dahil olmak üzere aile ile ilgili çeşitli rolleri, kimlikleri ve ilişkileri keşfederler. Bu ders aynı zamanda aile içi şiddet, boşanma, aile içi psikolojik zorluklar ve aile/çift temelli müdahalelere genel bir bakış sağlar. Ayrıca Türkiye'deki ailelerle ilgili araştırma ve teoriler gözden geçirilmiştir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı, değişen bir dünyada ailelere geniş bir genel bakış ve disiplinler arası bir bakış açısı sağlamaktır. Öğrenciler, çift ilişkileri, ebeveyn rolleri, çocukluk ve ergenlik dahil olmak üzere aile ile ilgili çeşitli rolleri, kimlikleri ve ilişkileri keşfederler. Bu ders aynı zamanda aile içi şiddet, boşanma, aile içi psikolojik zorluklar ve aile/çift temelli müdahalelere genel bir bakış sağlar. Ayrıca Türkiye'deki ailelerle ilgili araştırma ve teoriler gözden geçirilmiştir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
2) |
Aile Hayatlarını Kuramlandırmak
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Couple Relations |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Ebeveyn Rolleri
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Çocukluk ve Ergenlik
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
5 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Türkiye'de Aile Çalışmaları
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Türkiye'de Aile Çalışmaları
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Medyada Aile Temsili
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Aile İçi Şiddet
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Evlilik, Boşanma ve Evlilik Müdahaleleri
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Ailelerde Psikopatoloji ve Aile Terapileri
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Öğrenci Sunumları
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Öğrenci Sunumları
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
2 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
4 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
4 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
2 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
3 |