PSY406 History of Psychologyİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Psikoloji (%30 İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji (%30 İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY406
Ders İsmi: History of Psychology
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı modern psikolojinin bilimsel temelleri; yapısalcılık; işlevselcilik; davranışçılık; Gestaltcılık; psikanaliz; humanistik ve bilişsel psikoloji yaklaşımlarına ilişkin temel konuları açıklamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, modern psikolojinin bilimsel temellerini; yapısalcılık; işlevselcilik; davranışçılık; Gestaltcılık; psikanaliz; humanistik ve bilişsel psikoloji yaklaşımlarına ilişkin temel konuları içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Psikoloji tarihine ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olmak.
2) Alanla ilgili yeni araştırma bulgularını psikoloji tarihinin ilgili perspektifinden değerlendirebilmek.
3) Psikoloji ekollerinin psikolojinin alt alanlarının gelişimine katkısını değerlendirmek.
4) Çeşitli dinleyici gruplarına psikoloji tarihi ile ilgili açıklamalar yapabilir, yazılı ve sözlü olarak düşüncelerini aktarabilmek.
5) Alanla ilgili literatür taraması ve düzenli okuma yapma becerisi ve alışkanlığını kazanmak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Psikoloji Tarihi Çalışmaları: Bilimsel tarih görüşü, Modern Psikoloji tarihinde düşünce ekolleri Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
2) Psikoloji Üstündeki Felsefi Etkiler:Üstündeki Felsefi Etkiler: Rene Descartes, John Locke, John Stuart Mill Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
3) Psikoloji Üstündeki Fizyolojik Etkiler:Franz Josef Gall, Hermann von Helmholtz, Ernst Weber, Gustav Fechner Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
4) Yeni Psikoloji: Wilhelm Wundt, Hermann Ebbinghaus Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
5) Yapısalcılık: Edward Titchener, Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
6) İşlevselcilik: Charles Darwin, Francis Galton Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
7) İşlevselcilik: Herbert Spencer, William James, John Dewey Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
8) Konuların tekrarı Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
9) Vize sınavı Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
10) Uygulamalı Psikoloji: Stanley Hall, James Cattell, Alfred Binet, Lewis Terman Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
11) Davranışçılık: Edward Lee Thorndike, Ivan Pavlov, Vladimir Bekhterev Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
12) Davranışçılık:John Watson Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
13) Davranışçılık; Edward Tolman, B. F. Skinner, Albert Bandura Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
14) Konuların tekrarı Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
15) Final Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Modern Psikoloji Tarihi, Shultz, D. P.,Shultz, S. E., 2007, Kaknüs Yayınları
Diğer Kaynaklar: Modern Psikoloji Tarihi, Shultz, D. P.,Shultz, S. E., 2007, Kaknüs Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar.
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar.
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler.
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler.
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar.
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar.
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar.
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler.
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler.
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar.
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 9 27
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 2 30 60
Ara Sınavlar 1 24 24
Rapor Teslimi 2 10 20
Final 1 48 48
Toplam İş Yükü 199