Dijital Oyun Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY421 | ||||||||
Ders İsmi: | Research in Social Psychology | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | The aim of this course is to provide information about recent research findings on any of the issues under the heading of self that can be dealt within the framework of social psychological approaches. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı; benlik başlığı altında yer alan konulardan herhangi birinde son araştırma bulgularının sosyal psikolojik yaklaşımları çerçevesinde ele alabilecek bilgi donanımını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • To introduce and explain the basic concepts of Self Psychology | Reading for the next lesson |
2) | • Defining and explaining the self-concept based on the findings of related research | Reading for the next lesson |
3) | • Defining and explaining the self-concept based on the findings of related research | Reading for the next lesson |
4) | • Context and sense of self | Reading for the next lesson |
5) | • Explaining and discussing the concept of self-perception in context | Reading for the next lesson |
6) | • Explaining and discussing the concept of self-perception through culture | Reading for the next lesson |
7) | • Explaining and discussing the concept of self-perception through culture | Reading for the next lesson |
8) | • Defining and discussing the self-concept through genders | Reading for the next lesson |
9) | • Define and explain self development | Reading for the next lesson |
10) | • Defining and discussing the concept of self-knowledge | Reading for the next lesson |
11) | • Defining and discussing the concept of self-knowledge | Reading for the next lesson |
12) | • Define and discuss the concept of self-presentation | Reading for the next leson |
13) | • Define and discuss the concept of self-presentation | Reading for the next lesson |
14) | • To make an overall assessment of the course | Reading for the final exam |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili konuyla ilişkili Annual Review of Psychology ve Advances in Experimental Social Psychology başlıklı seri kitaplardan ve Journal of Personality and Social Psychology, Personality and Social Psychology Bulletin, Psychological Bulletin, Psychological Review başlıklı dergilerden son beş yıldaki tarama makaleleri |
Diğer Kaynaklar: | İlgili konuyla ilişkili Annual Review of Psychology ve Advances in Experimental Social Psychology başlıklı seri kitaplardan ve Journal of Personality and Social Psychology, Personality and Social Psychology Bulletin, Psychological Bulletin, Psychological Review başlıklı dergilerden son beş yıldaki tarama makaleleri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
2 |
4 |
3 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | |||||
2) Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | |||||
3) Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | 3 |
2) | Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | 2 |
3) | Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. | 1 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 3 | 12 | 36 |
Ödevler | 3 | 12 | 36 |
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 167 |