Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY435 | ||||||||
Ders İsmi: | Interview Techniques I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EVİN AYDIN YÖNTEM | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrenciyi görüşme teknikleri ile tanıştırmak, görüşmenin temel kavramlarını ele almaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, görüşmenin dış etkenleri ve atmosferi, görüşmenin iç etkenleri ve atmosferi, ilk görüşmenin açılması, başlama, gelişme ve kapanış, görüşmede tutum ve davranışlar, görüşmenin kaydedilmesi, soru sorma ve soru çeşitlerini ve iletişimin tanımlanmasını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma / dersi tanıtma, temel giriş | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Kişisel Yansıma ve Yeni Başlayan Psikologlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Gözlem Teknikleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Görüşme Çeşitleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Rapor Gelişimi ve Görüşmeyi Yönetmek | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Mevcut Durumun Tarihçesi ve Bilgi Toplamak | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Duygu, Kişisel ve Sosyal Tarihçesi Hakkında Görüşme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Midterm Exam | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | İletişim Türleri ve Becerileri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Empati-Eşduyum Geliştirme ve Sürdürme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Dinleme Becerileri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Hassas Konular, Sınırlılıklar ve Engeller | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Hassas Konular, Sınırlılıklar ve Engeller | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Sokratik Sorgulama Yöntemleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Görüşmeyi Kontrol Etmek, Görüşmeyi Sonlandırma ve Raporlandırma | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | Tekrar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) | Final | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Morrison, J. (2008). The first interview. (3rd Ed.). New York: The Guilford Press (E-book). Corey, G. (2013). Theory and practice of counseling and psychotherapy. (9th Ed.). Brooks/Cole-Cengage Learning (E-book) |
Diğer Kaynaklar: | Morrison, J. (2008). The first interview. (3rd Ed.). New York: The Guilford Press (E-book). Corey, G. (2013). Theory and practice of counseling and psychotherapy. (9th Ed.). Brooks/Cole-Cengage Learning (E-book) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Uygulama | 10 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Sunum / Seminer | 5 | 15 |
Proje | 4 | 12 |
Ödevler | 16 | 32 |
Küçük Sınavlar | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 178 |