Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin psikoterapinin doğası ve uygulanması hakkında genel bilgi ve becerileri edinmesi, güncel kuramsal yaklaşımların yanı sıra tarihsel bir perspektifte psikanaliz, yapısalcılık, davranışçılık, varoluşçuluk gibi düşünce okullarının incelenmesi ve bu kuramlar temelinde uygulanan psikoterapi yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, psikoterapinin doğası ve uygulanması hakkında genel bilgi ve becerileri edinmesi, güncel kuramsal yaklaşımların yanı sıra tarihsel bir perspektifte psikanaliz, yapısalcılık, davranışçılık, varoluşçuluk gibi düşünce okullarının incelenmesi ve bu kuramlar temelinde uygulanan psikoterapi yöntemlerinin öğretilmesini içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi tanıtma, temel giriş |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Psikoterapiye Giriş ve Kuramlar |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Psikanalitik Psikoterapi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Neo-analitik Terapiler |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Birey Merkezli Terapi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Varoluşçu Terapi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Feminist Terapi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Ara Sınav |
Yok |
9) |
Ara Sınav |
Yok |
10) |
Geştalt Terapi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Rasyonel Duygusal Davranışsal Terapi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Davranışçı Terapiler |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Bilişsel Terapi ve Şema Terapi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Aile Sistemi Kuramları |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
Tekrar |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) |
Final |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
|
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
|
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
|
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
|
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
|
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
|
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
|
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
|
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
|