Psikoloji (%30 İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY451 | ||||||||
Ders İsmi: | Selected Topics İn İndustrial Psychology | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin temel ilkelerini ve psikolojik ve psikometrik teorilerin iş ve örgütsel ortamlarda nasıl uygulandığını öğretmektir. Ayrıca |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilerin işyeri sorunlarını psikolojik açıdan anlamaları için gerekli yeterlikleri, en azından davranışla ilgili problemlerin çözümüne yönelik temel önerilerde bulunabilecekleri şekilde kazanmaları elde etmelerini, iş ortamında kullanılan Psikolojik Değerlendirme araçlarının gerekli psikometrik özellikleri ve bu araçlarla ilgili etik konular hakkında detaylı bilgilendirmeyi içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örgütsel Davranış Nedir? | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Örgütlerde Çeşitlilik | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Tutumlar ve İş Tatmini | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Duygular ve Duygu Durumlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Kişilik ve Değerler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Motivasyon | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Motivasyon | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Ara Sınav | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Ara Sınav | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Grup Davranışının Temelleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | İletişim | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Çatışma ve Müzakere | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Örgüt Sistemi | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Liderlik | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | Tekrar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Robbins, S.P., & Judge, T.A. (2013). Organizational behaviour (15th ed.). New Jersey: Pearson Education, Inc. |
Diğer Kaynaklar: | Robbins, S.P., & Judge, T.A. (2013). Organizational behaviour (15th ed.). New Jersey: Pearson Education, Inc. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | |||||
2) Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
3) Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | |||||
4) Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | |||||
5) Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | |||||
6) Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar psikoloji bilimine ait temel kuramlarla ilgili derinlikli bilgi edinerek, bu donanımı alanda etkin şekilde kullanabilme yetisi kazanırlar. | 5 |
2) | Bölüm derslerinin içerdiği okuma ve tartışmalar sayesinde öğrencilerimiz, mesleki, sosyal ve toplumsal alanlarda eleştirel düşünebilen, sorgulayan ve fikir yürüten bireyler olarak mezun olurlar. | 5 |
3) | Mezunlar teori ve kuramların yanı sıra aldıkları metodoloji eğitimi sayesinde araştırma ve uygulamaya dair kuvvetli bir alt yapı edinirler. | 5 |
4) | Derslerin yüzde otuzu İngilizce dilinde yapıldığından, mezunlarımız iyi derecede İngilizce konuşma, okuma ve yazma becerisi edinirler. | 5 |
5) | Öğrencilerimiz alandaki güncel gelişmeleri takip eden, merak duyan ve bu gelişmelere katkıda bulunmaya istekli bireyler olarak mezun olurlar. | 5 |
6) | Öğrenciler okul sonrası, alanda ve akademide ilerledikleri süreçte barındırmaları son derece önemli olan etik hassasiyetlerin bilincinde ve bu hassasiyetlere sahip olarak mezun olurlar. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 9 | 27 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 179 |