Turizm ve Otel İşletmeciliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY452 | ||||||||
Ders İsmi: | Testing and Assessment in Industrial Psychology | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SERİN İŞİAÇIK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin uygulama alanı olarak İnsan Kaynakları alanında çalışmayı arzu eden psikologların çalışma ortamında faydalanabileceği ve kurumlara yol gösterebileceği performans değerlendirme, eğitim ihtiyaç analizi, eğitim programlarının hazırlanması, eğitim değerlendirmesi ve kariyer yönetimi gibi konularda uygulama yapabilecek düzeye gelmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, performans değerlendirme, eğitim ihtiyaç analizi, eğitim programlarının hazırlanması, eğitim değerlendirmesi ve kariyer yönetimi gibi konularda uygulamaları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Endüstri ve Örgüt Psikolojisinde Ölçme ve Değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Performans Değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Performans Değerlendirme Süreci | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | 360 derece performans değerlendirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Değerlendirme Yöntemleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Değerlendirme sonuçlarının kontrolü | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | ARA SINAV | Yok |
8) | Eğitim | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) | Eğitim | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Eğitim | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Eğitim Uygulamaları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Eğitim Uygulamaları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Eğitim Değerlendirme Süreçleri | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Kariyer Geliştirme | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | Tekrar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | • Endüstri, İş ve Örgüt Psikolojisi El Kitabı 1. Cilt, 2009, Neil Anderson, Deniz Öneş, Handan Kepir Sinangil, Chockalingam Viswesvaran, Literatür Yayıncılık (Bölüm 13/14). • Industrial & Organizational Psychology: An Applied Approach, 2007, M.G. Aamodt, Wadsworth / S. P. Robbins, 2001, Organizational Behavior, Prentice Hall / • Training in Organizations, 1992, I. L. Goldstein, California: Brooks /Cole • Training for Organizational Transformation, 2000, R. P. Lynton, U. Pareek, London: Sage |
Diğer Kaynaklar: | • Endüstri, İş ve Örgüt Psikolojisi El Kitabı 1. Cilt, 2009, Neil Anderson, Deniz Öneş, Handan Kepir Sinangil, Chockalingam Viswesvaran, Literatür Yayıncılık (Bölüm 13/14). • Industrial & Organizational Psychology: An Applied Approach, 2007, M.G. Aamodt, Wadsworth / S. P. Robbins, 2001, Organizational Behavior, Prentice Hall / • Training in Organizations, 1992, I. L. Goldstein, California: Brooks /Cole • Training for Organizational Transformation, 2000, R. P. Lynton, U. Pareek, London: Sage |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili olgu, kavram ve ilkeleri öğrenmek | ||||||||
2) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmak | ||||||||
3) Turizm ve seyahat sektörüne yönelik analitik değerlendirmeler yapabilmek | ||||||||
4) Türkiye’de turizm sektörü ile ilgili uygulanan temel kanun ve mevzuatları, mesleki standartları öğrenmek -Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri tanımak kullanmak, etik değerlere bağlı kalmak, doğal çevreyi korumak | ||||||||
5) Turizm sektöründe verimli bir şekilde takım çalışması yapabilmek | ||||||||
6) Türkiye ve dünyadaki önemli turistik destinasyonların özelliklerini öğrenerek bu bilgiyi turizm sektöründe uygulamak | ||||||||
7) Konaklama kuruluşlarındaki departmanları organize edebilmek, koordinasyonu sağlayabilmek ve geliştirebilmek | ||||||||
8) Konaklama ve yiyecek içecek işletmelerinde uygulanan satış teknikleri ve gelir yönetimi uygulamalarını tanımlayabilmek ve geliştirebilmek | ||||||||
9) Yiyecek içecek ve konaklama işletmelerinde profesyonel çalışma tekniklerini uygulayabilme becerisi gösterebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili olgu, kavram ve ilkeleri öğrenmek | |
2) | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmak | |
3) | Turizm ve seyahat sektörüne yönelik analitik değerlendirmeler yapabilmek | |
4) | Türkiye’de turizm sektörü ile ilgili uygulanan temel kanun ve mevzuatları, mesleki standartları öğrenmek -Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri tanımak kullanmak, etik değerlere bağlı kalmak, doğal çevreyi korumak | |
5) | Turizm sektöründe verimli bir şekilde takım çalışması yapabilmek | |
6) | Türkiye ve dünyadaki önemli turistik destinasyonların özelliklerini öğrenerek bu bilgiyi turizm sektöründe uygulamak | |
7) | Konaklama kuruluşlarındaki departmanları organize edebilmek, koordinasyonu sağlayabilmek ve geliştirebilmek | |
8) | Konaklama ve yiyecek içecek işletmelerinde uygulanan satış teknikleri ve gelir yönetimi uygulamalarını tanımlayabilmek ve geliştirebilmek | |
9) | Yiyecek içecek ve konaklama işletmelerinde profesyonel çalışma tekniklerini uygulayabilme becerisi gösterebilmek |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 42 | 126 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 198 |