Patoloji Laboratuvar Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | PTL106 | ||||||||
Ders İsmi: | Patoloji Laboratuarında Güvenlik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİDAR AYGÜN GÜLHAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ŞÜKRAN CENİKLİ BAŞEREN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencileri giderek daha rekabetçi bir iş dünyası için yönetici olmaya hazırlamaktır. Bu dersin vurgusu, uluslararası iş ortamı ve çokuluslu girişimin (MEB) küresel iş stratejileri oluşturmadaki zorlukları üzerinde olacaktır. Bölümler, okumalar ve vaka analizleri yoluyla, karşılaştırmalı çevresel çerçeve, ticaret ve yatırım teorileri ve kurumları, küresel strateji, yapı ve uygulama, dünya finansal ortamları, uluslararası operasyonların yönetimi ile ilgili konuları tartışacağız. Dersler sırasında öğrenciler liderlik sorumluluklarını üstlenecek ve sözlü iletişim yeteneklerini ve sunum becerilerini geliştirirken takımlardaki diğer insanlarla çalışacaklar. |
Dersin İçeriği: | Patoloji Laboratuvarlarının Belirlenmesi, Patoloji Laboratuvarlarında Analitik, Analitik ve Postanalitik Süreçler, Patoloji Laboratuvarlarında Fiziksel Tehlike ve Önleme Yöntemleri, Patoloji Laboratuvarlarında Kimyasal Tehlikeler ve Korunma Yöntemleri, Patoloji Laboratuvarlarında Biyolojik Tehlikeler ve Koruma Yöntemleri, Güvenlik Önlemlerinde Rutin Çalışma Uygulamaları patoloji laboratuvarları, Patoloji laboratuvarlarında temizlik ve dezenfeksiyon yöntemleri, laboratuvarlarda sterilizasyon uygulamaları, patoloji laboratuvarları ve tiplendirmede atıkların toplanması, patoloji laboratuvarlarında toplam kalite |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müfredat Ders Anahatlarının tartışılması, Eğiticinin tamamlandığını doğrulaması | |
2) | Laboratuarlarda Güvenlik Kurallarına Giriş | |
3) | Genel Laboratuvar Kurallarının Tartışılması | |
4) | Kimyasalların kullanım koşullarının tartışılması ve stoklanan kurallar | |
5) | Atıkların Bertarafı | |
6) | Malzeme Güvenlik Bilgi Formu | |
7) | Laboratuarlarda Kimyasal Maddelerin Riski | |
8) | Vize sınavı | |
9) | Laboratuvar Kazalarının İlk Yardım | |
10) | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemlerine Giriş | |
11) | Sterilizasyon Yöntemleri | |
12) | Dezenfeksiyon | |
13) | Merkezi sterilizasyon ünitesi ve hava suyunun ve çevresel yüzeylerin mikrobiyolojik olarak örneklenmesi | |
14) | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemlerine Giriş | |
15) | Final sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | YOK |
Diğer Kaynaklar: | Patoloji dernekleri federasyonu Laboratuvar güvenlik rehberi- TC SB. İstanbul Kartalk Yavuz Selim Devlet Hastanesi Patolopji laboratuvarında sessiz tehlikeler Türk patoloji derneği, Dr. Ö. Mete, Dr. Ö. Doğan- 20(3-4)79-86( 2004) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||||||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | |||||||||||||||
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | |||||||||||||||
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | |||||||||||||||
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | |||||||||||||||
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme | |||||||||||||||
7) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |||||||||||||||
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | |||||||||||||||
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | |||||||||||||||
10) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | |||||||||||||||
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | |||||||||||||||
12) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | |||||||||||||||
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |||||||||||||||
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | |||||||||||||||
15) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | |
3) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | |
4) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme | |
6) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme | |
7) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
8) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme | |
9) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | |
10) | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma | |
11) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma | |
12) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma | |
13) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
14) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | |
15) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 100 |