Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Radyoterapi'nin Tarihçesi ve Giriş
|
Türk Radyasyon Onkolojisi Derneği /trod.org.tr
Doç.Dr.Cengiz Kurtman-Uzm.Dr.Binnaz Çelebioğlu /Dergipark.org.tr
Ankara Üniv.Dikimevi SHMYO Cilt 1 Sayı 1 2000 |
2) |
Radyoterapi'de Kullanılan Aygıtlar
|
Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz
Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
|
3) |
Eksternal Radyoterapi -
İnternal Radyoterapi |
Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz
Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
|
4) |
Kobalt (Co-60) Cihazı ve Özellikleri (Çalışma Prensibi)
|
Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı |
5) |
Lineer Hızlandırıcı Cihazı (LİNAC) ve Özellikleri (Çalışma Prensibi)
Elektron ve Foton Tedavisi
|
Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
|
6) |
Brakiterapi Cihazı ve Özellikleri (Çalışma Prensibi)
|
Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz
Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
|
7) |
Radyoterapi Tedavi Teknikleri (Geçmişten Günümüze)
İki Boyutlu Tedavi (2B)-Üç Boyutlu Tedavi (3B)-Konvansiyonel ve BT Simülatör Cihazı-IMRT/YART-IGRT |
Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz
Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Stereotaktik Radyoterapi (Cyberknife-Gamaknife Cihazı Çalışma Prensibi)
Proton Tedavisi ve Cihazının Özellikleri
|
Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz
Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı |
10) |
Radyoterapi Süreci (Simülasyon- Konturlama-Planlama-Tedavi)
|
Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz
Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
|
11) |
Radyoterapi'nin Amaçları-Tedavi Hacimleri-Uygulanacak Radyasyon Dozu
|
Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz
Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı |
12) |
Radyoterapi Uygulamasında Yapılması Gerekenler
Radyoterapi'nin Yan Etkileri
|
Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz
Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı |
13) |
Radyoterapi Teknikeri'nin Görev ve Sorumlulukları
|
Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz
Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
|
14) |
Genel Tekrar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
4 |
3) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
4) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
4 |
6) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
4 |
7) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
8) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. |
3 |
9) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. |
4 |
10) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
4 |
11) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
3 |
12) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
13) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
4 |
14) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
4 |
15) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
3 |