RDT104 Radyoterapi Cihazlarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar RadyoterapiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyoterapi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RDT104
Ders İsmi: Radyoterapi Cihazları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MUCİZE SARIHAN
Dersi Veren(ler):














Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Radyoterapi alanında çalışacak kişiler için Radyoterapi cihazlarının çalışma prensipleri hakkında temel bilgiye sahip olması, Hasta immobilizasyon ve tedavisinde dikkat edilecek hususlar hakkında genel bilgi vermektedir. Ayrıca bu alanda çalışacak kişilerin Radyasyon Güvenliği konusunda bilinçlendirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Radyoterapi'nin amacını ve cihazlarını tanımlar.
Cihazların çalışma mekanizması, tarihçesi ve fizik teorilerini tanımlar.
Geçmişten günümüze kadar kullanılan tedavi cihazlarını ve tedavi tekniklerini tanımlar.
Hasta immobilizasyonu ve setup kurallarını ve gerekliliğini tanımlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Radyoterapinin amacını ve cihazlarını tanımlar.
2) Radyoterapi cihazlarının çalışma mekanizmasını tanımlar.
3) Hasta immobilizasyonu ve setup kurallarını ve gerekliliğini tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Radyoterapi cihazlarını kullanabilmeyi ve tedavi-simülasyon işleminin gerçekleştirebilmeyi sağlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Radyoterapi cihazlarını kullanabilmeyi, Hasta immobilizasyonu ve setup kurallarını, simülasyon işlemini gerçekleştirmeyi sağlar.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Radyoterapi'nin Tarihçesi ve Giriş Türk Radyasyon Onkolojisi Derneği /trod.org.tr Doç.Dr.Cengiz Kurtman-Uzm.Dr.Binnaz Çelebioğlu /Dergipark.org.tr Ankara Üniv.Dikimevi SHMYO Cilt 1 Sayı 1 2000
2) Radyoterapi'de Kullanılan Aygıtlar Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
3) Eksternal Radyoterapi - İnternal Radyoterapi Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
4) Kobalt (Co-60) Cihazı ve Özellikleri (Çalışma Prensibi) Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
5) Lineer Hızlandırıcı Cihazı (LİNAC) ve Özellikleri (Çalışma Prensibi) Elektron ve Foton Tedavisi Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
6) Brakiterapi Cihazı ve Özellikleri (Çalışma Prensibi) Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
7) Radyoterapi Tedavi Teknikleri (Geçmişten Günümüze) İki Boyutlu Tedavi (2B)-Üç Boyutlu Tedavi (3B)-Konvansiyonel ve BT Simülatör Cihazı-IMRT/YART-IGRT Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
8) Vize Sınavı
9) Stereotaktik Radyoterapi (Cyberknife-Gamaknife Cihazı Çalışma Prensibi) Proton Tedavisi ve Cihazının Özellikleri Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
10) Radyoterapi Süreci (Simülasyon- Konturlama-Planlama-Tedavi) Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
11) Radyoterapi'nin Amaçları-Tedavi Hacimleri-Uygulanacak Radyasyon Dozu Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
12) Radyoterapi Uygulamasında Yapılması Gerekenler Radyoterapi'nin Yan Etkileri Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
13) Radyoterapi Teknikeri'nin Görev ve Sorumlulukları Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz Radyoloji- Radyoterapi Uygulama Planı -725TTT093 - Ankara, 2012Milli Eğitim Bakanlığı
14) Genel Tekrar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reading material will be given on weekly Basis together with the assignment sheets.
Diğer Kaynaklar: Temel ve Klinik Radyoterapi Başkan Prof.Dr.Rıza Çetingöz

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
7) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
10) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
12) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
15) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 4
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 4
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 4
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4
7) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 3
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 4
10) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 4
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 3
12) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 4
15) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 2 30
Proje 5 5 25
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 5 5 25
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 152