SAY503 Sağlık Yönetimi ve Organizasyonuİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sağlık Yönetimi (DR) (Lisans Dereceli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sağlık Yönetimi (DR) (Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SAY503
Ders İsmi: Sağlık Yönetimi ve Organizasyonu
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bilimsel Hazırlık
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi UĞUR TARIK ÖZKUT
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi UĞUR TARIK ÖZKUT
Doç. Dr. ONUR YARAR
Prof. Dr. MİTHAT KIYAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin temel yönetim ve örgüt kuramları hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, bir örgütün yönetim ile ilgili temel kavram ve konuların, temel örgüt kuramlarının (klasik, neoklasik, modern ve yeni yaklaşımlar) dış çevre ve örgütler üzerindeki etkisinin ve planlama, örgütleme, yönlendirme ve denetimden oluşan dört temel yönetim fonksiyonunun anlatımını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) yönetim ile ilgili temel kavramlar ve konular, yönetim ile ilgili yaklaşımlar, bir örgütün dış çevresi ve örgütsel faaliyetler ve varlık koruma arasındaki ilişki, planlama, örgütleme, yönlendirme ve denetim fonksiyonları hakkında temel ilkeler konularında bilgi sahibi olmaları beklenmektedir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yönetime giriş .
2) Yönetime giriş .
3) Yönetime Giriş .
4) Yönetimde dış çevre değerlendirmesi .
5) yönetimde dış ve iç çevrenin değerlendirilmesi .
6) Planlama fonksiyonu .
7) Planlama fonksiyonu .
8) Örgütleme fonksiyonu .
9) Örgütleme fonksiyonu .
10) Koordinasyon ve yönlendirme fonksiyonu .
11) Denetleme fonksiyonu .
12) sunumlar .
13) sunumlar .
14) sunumlar .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: . Daft, R.L., Organization Theory and Design, 8th Edition, Thomson South-Western, Ohio, 2004.
2. Daft, R.L. and Marcic, D., Understanding Management, Fourth Edition, Thomson South-Western, Ohio, 2004.
3. Robbins, S.P. and Coulter, M., Management, Eighth Edition, Pearson Prentice Hall, New Jersey, 2005.
Diğer Kaynaklar: . Daft, R.L., Organization Theory and Design, 8th Edition, Thomson South-Western, Ohio, 2004.
2. Daft, R.L. and Marcic, D., Understanding Management, Fourth Edition, Thomson South-Western, Ohio, 2004.
3. Robbins, S.P. and Coulter, M., Management, Eighth Edition, Pearson Prentice Hall, New Jersey, 2005.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 10 140
Sunum / Seminer 3 3 9
Ödevler 5 10 50
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 244