Sağlıkta Kalite Yönetimi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SAY532 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık Politikaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MİTHAT KIYAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi YILDIRIM BEYAZIT GÜLHAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, teorik ve metodolojik açıdan sağlık politikası analizini incelemek ve değerlendirmektir. Multi-disipliner bir alan olan sağlık politikası analizi dersi; politika sürecinde aktörler, kurumlar, içerikler, çıkarlar ve fikirler arasındaki etkileşimi açıklamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında; sağlık politikası analizi, sağlık ve sağlık hizmetlerinin dört temel unsuru (sağlık hizmetlerinin sunumu, organizasyonu, finansmanı ve reformları) çerçevesinde teorik ve metodolojik açıdan ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık politikası analizi: genel bir giriş ve çerçeve | . |
2) | Sağlık politikası analizinde süreç ve zorluklar | . |
3) | Sağlık politikası analizinde model ve yöntemler | . |
4) | Vaka analizi: Sağlık reformları | . |
5) | Vaka analizi: Sağlık finansmanı | . |
6) | Vaka analizi: Sağlık hizmetlerinin sunumu | . |
7) | Vaka analizi: Sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi | . |
8) | Grup çalışması | . |
9) | Grup çalışması | . |
10) | Grup çalışması | . |
11) | grup çalışması | . |
12) | grup çalışması | . |
13) | Grup çalışması | . |
14) | Grup çalışması | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Abel-Smith B. (1994). An Introduction to Health: Policy, Planning and Financing. Longman Group Limited, Essex. Aktan CC ve Saran U. (ed). (2007). Sağlık Yönetimi ve Sağlık Ekonomisi. Aura Kitapları. Barker C. (1996). The Health Policy Process. Sage Publications, London. Collins T. (2005). Health Policy Analysis: A Simple Tool for Policy Makers. Public Health, 119: 192-196. Garrido MV et al. (2008). Health Technology Assessment and Health Policy Making in Europe, WHO Observatory on HealthSystems, Geneva. pp. 19-31. |
Diğer Kaynaklar: | Gilson L and Raphaely N. (2008). The Terrain of Health Policy Analysis in Low and Middle Income Countries: A Review of Published Literature 1994-2007. Health Policy and Planning. 23: 294-307. Janovsky K (ed) (1996). Health Policy and Systems Development. WHO, Geneva.8. Kutzin, J.(,2008). Conceptual Framework for Analyzing Health Financing Systems, In: Kutzin J et al. (Eds). Implementing Health Financing Reform, WHO Observatory on Health Systems, Geneva |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
---|---|
Program Kazanımları | |
1) Sağlık Hizmetleri sunumunda problemleri tanımlar ve analiz eder Sağlık sektöründe kalite yönetimi ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapabilir, stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorunlarla ilgili çözümler üretebilir. Sağlıkta kalite yönetimi ile ilgili bilimsel ve yasal gelişmeleri takip eder, bunu farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. Ekip çalışmasına önem verir, bilgiyi paylaşır. | |
2) Araştırma ve geliştirme yöntemlerini kullanarak durum tespiti yaparak, elde edilen veriler ışığında yeni düzenlemeler ve iyileştirmeler yapar, bu yöntemleri kullanarak ortaya çıkan sorunları çözer. Hasta, çalışan ve tesis güvenliğine önem verir, tıp etiği ilkeleri çerçevesinde hareket eder, hasta-hasta yakını-sağlık çalışanı ilişkilerinin gelişmesine katkı sağlar. Sağlık sektörünün her alanında, sağlıkta kalite yönetim- Akreditasyon sistemlerini kurar, bu sistemleri denetler, sürekli iyileştirir ve geliştirebilir . Verimliliği arttırır. Sağlıkta Kalite ile ilgili bilimsel çalışmaları bağımsız olarak yönetebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık Hizmetleri sunumunda problemleri tanımlar ve analiz eder Sağlık sektöründe kalite yönetimi ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapabilir, stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorunlarla ilgili çözümler üretebilir. Sağlıkta kalite yönetimi ile ilgili bilimsel ve yasal gelişmeleri takip eder, bunu farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. Ekip çalışmasına önem verir, bilgiyi paylaşır. | |
2) | Araştırma ve geliştirme yöntemlerini kullanarak durum tespiti yaparak, elde edilen veriler ışığında yeni düzenlemeler ve iyileştirmeler yapar, bu yöntemleri kullanarak ortaya çıkan sorunları çözer. Hasta, çalışan ve tesis güvenliğine önem verir, tıp etiği ilkeleri çerçevesinde hareket eder, hasta-hasta yakını-sağlık çalışanı ilişkilerinin gelişmesine katkı sağlar. Sağlık sektörünün her alanında, sağlıkta kalite yönetim- Akreditasyon sistemlerini kurar, bu sistemleri denetler, sürekli iyileştirir ve geliştirebilir . Verimliliği arttırır. Sağlıkta Kalite ile ilgili bilimsel çalışmaları bağımsız olarak yönetebilir. |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |