SAY551 Epidemiyolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SAY551
Ders İsmi: Epidemiyoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MİTHAT KIYAK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi NEVZAT BİLGİN
Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ŞENSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, epidemiyolojinin tanımını, ilkelerini, veri kaynaklarını, epidemiyolojik ölçütleri, araştırma yöntemlerini, epidemiyolojik araştırmaların planlanmasını, bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojisini, salgınların incelenmesini, kronik hastalıklar epidemiyolojisini öğretmektir.
Dersin İçeriği: Epidemiyolojinin tanımı ve tarihçesi,
Epidemiyolojik ilkeler,
Epidemiyolojik veri kaynakları,
Epidemiyolojik ölçütler,
Epidemiyolojik araştırma yöntemleri,
Epidemiyolojik araştırmaların planlanması,
Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi,
Kronik hastalıklar epidemiyolojisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Epidemiyolojinin tanımı, tarihçesi, ilkeleri, araştırma yöntemleri
2) Sağlığın belirleyicileri ve epidemiyolojik ölçütlerin tanımlanması.
3) Araştırma yöntemlerinin tanımlanması
4) Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini sınıflandırabilme ve açıklayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Epidemiyolojik araştırma planlayabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Epidemiyolojinin tanımı Epidemiyolojik ilkeler Epidemiyolojik yöntemlerin kullanım alanları Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
2) Epidemiyolojide sağlık ölçütleri Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
3) Bulaşıcı hastalıklar epidemiyolojisi Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
4) Kronik hastalıklar epidemiyolojisi Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
5) Tanımlayıcı araştırmalar Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
6) Analitik araştırmalar-Kesitsel araştırmalar Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
7) Analitik araştırmalar-Vaka-kontrol araştırmaları Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
8) Analitik araştırmalar-Kohort araştırmaları Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
9) Deneysel araştırmalar Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
10) Metodolojik araştırmalar Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
11) Araştırma planlama Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
12) Araştırma verilerinin toplanması Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
13) Araştırma verilerinin değerlendirilmesi Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
14) Araştırma raporu yazma ve sunma Kitaptan istenilen bölümü okuma Power point sunum
15) Final sınavı Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı ders notları
Diğer Kaynaklar: 1. Tezcan S; Epidemiyoloji. Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi
2. Akbulut T, Sabuncu H; Epidemiyoloji. Prensip ve Uygulamalar
3. Bonita R, Beaglehole R, Kjellström T; Temel Epidemiyoloji
4. Gibney M, Margetts B, Kearney J. Public Health Nutrition 1st Edition, 2004, Blackwell Publishing
5. Nnakwe NE. Community Nutrition 1st Edition, 2009, Jones and Bartlett Publishers
6. WHO publications

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Programdan mezun olanlar Bilim Uzmanı ünvanı alacaklardır.
1) Programdan mezun olan öğrenciler: kamu ve özel hastaneler, rehabilitasyon merkezleri, ortez-protez üniteleri, okullar, endüstri alanları, spor kulüpleri, huzur evleri, mesleki rehabilitasyon merkezleri, kaplıca merkezleri, termal oteller, engelli / özürlü merkezleri / okulları, fitnes merkezleri vb. yerlerde çalışabilir.
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi veren okulların lisans ve lisansüstü kuramsal / uygulamalı eğitimlerinin yürütülmesinde görev alabilirler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Programdan mezun olanlar Bilim Uzmanı ünvanı alacaklardır.
1) Programdan mezun olan öğrenciler: kamu ve özel hastaneler, rehabilitasyon merkezleri, ortez-protez üniteleri, okullar, endüstri alanları, spor kulüpleri, huzur evleri, mesleki rehabilitasyon merkezleri, kaplıca merkezleri, termal oteller, engelli / özürlü merkezleri / okulları, fitnes merkezleri vb. yerlerde çalışabilir. 5
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi veren okulların lisans ve lisansüstü kuramsal / uygulamalı eğitimlerinin yürütülmesinde görev alabilirler.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 1 20 20
Ödevler 2 20 40
Rapor Teslimi 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 226