SAY552 Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sağlık Yönetimi (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sağlık Yönetimi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SAY552
Ders İsmi: Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi YILDIRIM BEYAZIT GÜLHAN
Dersi Veren(ler): Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Prof. Dr. Huriye Hüriyet ÇATALCA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı “Toplam Kalite Yönetimi” nin teorik bilgi ve kavramlarının sağlıktaki yeri ve uygulamalarını tanıtmaktır. Bir yönetim anlayışı olarak sağlıktaki uygulamalarını göstermek ve süreçlerin yönetimi, etkinlik ve verimlilik değerlendirme yöntemlerindan yararlanmaları ve uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: TKY temel kavramlar, tarihçe, temel yaklaşımlar, uygulama örnekleri paylaşımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Toplam Kalite Yönetiminin amacını, kapsamını ve temel kavramlarını tanımlar, bu kavramların sağlıktaki yerini belirleyebilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yönetim Sistemi Standartların şartlarını bilir ve sağlıktaki uygulamalarını örneklerle açıklayabilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Sağlığın Toplam Kalite Yönetimi(TKY) şartlarını değerlendirebilir ( Ödev )
Alana Özgü Yetkinlik
1) Toplam Kalite Yönetimi(TKY) aksaklıklarını sağlıktaki boyutuyla ilişkilendirebilir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Sağlıktaki yeni eğilimler hakkında çözümlemelerde ve öngörüde bulunabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel kavramlar Toplam Kalite yönetimi ilgili bölüm TSE TKY eğitim notu ilgili bölüm
2) Kalite yaklaşımları Toplam Kalite yönetimi ilgili bölüm TSE TKY eğitim notu ilgili bölüm
3) Kuruluşlarının Kalite olgunluk seviyelerinin belirlenmesi Toplam Kalite yönetimi ilgili bölüm TSE TKY eğitim notu ilgili bölüm
4) Kalite maliyetleri Toplam Kalite yönetimi ilgili bölüm TSE TKY eğitim notu ilgili bölüm
5) Kalite yönetim prensipleri Toplam Kalite yönetimi ilgili bölüm TSE TKY eğitim notu ilgili bölüm
6) TKY yaklaşımları Toplam Kalite yönetimi ilgili bölüm TSE TKY eğitim notu ilgili bölüm
7) Kalite çemberleri Toplam Kalite yönetimi ilgili bölüm TSE TKY eğitim notu ilgili bölüm
8) Ara sınav
9) TKY evrimi ve Değişim gereksinimi Ödev; öğrencilerin sunumu
10) Değişim planlama Ödev; öğrencilerin sunumu
11) Kültür değişimi Ödev; öğrencilerin sunumu
12) Araç kiti ve problem çözme ÖDEV ÖĞRENCİ SUNUMLARI
13) İnsanların katılımı ve fikir birliği Ödev; öğrencilerin sunumu
14) Denetim ve başarı sağlama ÖDEV STUDENT PRESENTATİON

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: TSE TKY eğitim notu
Diğer Kaynaklar: Toplam Kalite Yönetimini Anlama,John Macdonald, Çeviren:Emel KÖYMEN,Dünya Yayıncılık, Mayıs 1999,İSTANBUL
Toplam Kalite Yönetimi,Prof. Dr. Canan ÇETİN,Beta yayın evi 3. Baskı Şubat 2010 İSTANBUL

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. - Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. - Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
1) -Develop and deepen knowledge in the same or in a different field to the proficiency level based on Bachelor level qualifications. -Conceive the interdisciplinary interaction which the field is related with
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. - Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2) - Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. - Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
3) 1-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirir ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. 2-Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. 3-Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4-Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. 5-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 6-Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. 7-Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. - Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. - Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
1) -Develop and deepen knowledge in the same or in a different field to the proficiency level based on Bachelor level qualifications. -Conceive the interdisciplinary interaction which the field is related with
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. - Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
2) - Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. - Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
3) 1-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji ve politika geliştirir ve uygulama planlarını yorumlar ve elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. 2-Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. 3-Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4-Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri toplumun temel birimi olan çocuk ve aileyi de kapsayacak şekilde ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. 5-Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 6-Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. 7-Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 12 168
Sunum / Seminer 7 5 35
Ödevler 5 10 50
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 298