SAY553 Sağlık Hizmetlerinde Pazarlamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sağlık Yönetimi (DR) (Lisans Dereceli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sağlık Yönetimi (DR) (Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SAY553
Ders İsmi: Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bilimsel Hazırlık
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYSUN DANAYİYEN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ONUR YARAR
Dr.Öğr.Üyesi SEMRA BAYSAN
Dr.Öğr.Üyesi DENİZ SÖNMEZ
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Öğr.Gör. FÜSUN FESLİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık kurumlarında pazarlama yönetiminin ve sağlık kurumları yöneticilerine rekabet avantajı sağlayacak pazarlama stratejilerinin geliştirilmesinde gerekli olan pazarlama tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Sağlık kurumlarında stratejik pazarlama yönetimi, pazarlama stratejileri ve pazarlama karması elemanları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Strateji oluşturma ve değerlendirme,
2) Pazarlama karması elemanlarını rekabet avantajı sağlayacak şekilde kullanabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hizmet ve Sağlık Hizmetleri Pazarlaması ve Hizmet İyileştirme .
2) Hizmette Yenilik Yapma ve Hizmet Tasarımı .
3) Hizmet Sunumunda Çalışanların Rolü .
4) Sağlık Hizmeti İşletmelerinde Tüketici Davranışları .
5) Sağlık Hizmet Kalitesini Değerlendirme .
6) Sağlık Hizmeti Standartlarını Müşteri Gözüyle Tanımlama .
7) Müşteri İlişkileri Yönetimi .
8) Sağlık Hizmetleri Sunumunda Fiziksel Mekânlar .
9) Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Araştırma .
10) Yeni Hizmet Sunum Yöntemlerini Anlama .
11) Hizmet İşletmeleri Kapasite Planlama ve Talep Yönetimi .
12) Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi .
13) Sağlık Hizmetlerinde Fiyat ve Fiyatlandırma Yöntemleri .
14) Sağlık davranışı tutundurma yöntemleri .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Valerie A. Zeithaml, Mary Jo Bitner, Dwayne D. Gremler. Services Marketing. 5th Edition, 2009.
Philip Kotler, Joel Shalowitz, Robert J. Stevens (2008). Strategic Marketing for Health Care Organizations. Jossey Bass, USA.
Philip Cooper (1994). Health Care Marketing. An Aspen Publication, USA.
Eric N. Berkowitz (2006). Essentials of Health Care Marketing. Jones and Barlett Publishers, Boston.
Diğer Kaynaklar: Valerie A. Zeithaml, Mary Jo Bitner, Dwayne D. Gremler. Services Marketing. 5th Edition, 2009.
Philip Kotler, Joel Shalowitz, Robert J. Stevens (2008). Strategic Marketing for Health Care Organizations. Jossey Bass, USA.
Philip Cooper (1994). Health Care Marketing. An Aspen Publication, USA.
Eric N. Berkowitz (2006). Essentials of Health Care Marketing. Jones and Barlett Publishers, Boston.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 6 10 60
Sunum / Seminer 7 3 21
Ödevler 14 5 70
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 196