Sağlık Yönetimi (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SAY631 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi YILDIRIM BEYAZIT GÜLHAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SEMRİN TİMLİOĞLU İPER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlıkta kalite sistemleri ve uygulamalarını, kalte geliştirme tekniklerini kullanarak ilgili verilerin analiz edilmesini, olası ve fiili problemlerin tespit edilmesini, uygun iyileştirme faaliyetlerinin belirlenmesini ve gerçekleştirilmesini ve sonuçların takip edilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Kalite geliştirme liderliği ve stratejileri, sistem/proses ve veri analizi, İyileştirmeye açık alanların saptanması, önceliklerin ve düzeltici/önleyici faaliyetlerin kararlaştırılması, uygulanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Kalite Geliştirme ve Tekniklerine Genel Bakış • Liderlik ve Liderliğin Kalite Geliştirmede Rolü ve Desteği | . |
2) | • Stratejik Planlama ve Kalite Geliştirme Stratejisinin Belirlenmesi • Süreç Yönetimi ve PUKÖ Döngüsü | ders notları |
3) | • Kıyaslama (Bencmarking) • Beyin Fırtınası, Neden-Sonuç Diyagramı | ders notları |
4) | • Risk Analizi (Tasarım ve Proses Hata Türü ve Etkileri Analizi) • Kontrol Çizelgeleri | ders notları |
5) | • Benzerlik Diyagramı • Öncelik Diyagramı | ders notları |
6) | • Histogram • Pareto Diyagramı | ders notları |
7) | ARA SINAV | |
8) | • İstatistiksel Proses Kontrol (Proses Yeterlilik Çözümlemesi ve Yeterlilik Endeksleri) | ders notları |
9) | • Serpilme Diyagramı • Akış Diyagramı | ders notları |
10) | • Shewhart’a Alternatif Kontrol Grafikleri (Kümülatif Toplam – CUSUM, Hareketli Ortalama – MA, Üstel Ağırlıklı Hareketli Ortalama – EWMA, Regresyon) | ders notları |
11) | • Kalite Çemberleri • 8D | ders notları |
12) | • Altı Sigma | ders notları |
13) | Kaizen | ders notları |
14) | • Raporlama ve Standardizasyon | ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | • İlke Merkezli Liderlik – Stephen R. Covey • 21. Yüzyılda Liderlik ve İş Dünyası – Can Hikmet Değirmenci • Yöneticiliğe Giden Yol – Linda A. Hill • Strateji - Richard Luecke • Process Management – Eugene H. Melan • Açıklayıcı Veri Analizi – Fikret Er • İlaç Sektörü İçin Gelecek Tahmini Yöntemleri – Arthur G. Cook • Statistical Quality Control – Douglas C. Montgemery • Altı Sigma – Necmi Gürsakal – Ayşe Oguzlar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 | 196 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 294 |