Sağlık Yönetimi (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SAY653 | ||||||||
Ders İsmi: | İleri Epidemiyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MİTHAT KIYAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, sağlığın belirleyicilerini tartışmak, epidemiyolojik araştırma yöntemlerini sınıflandırmak, epidemiyolojik bir çalışma planlamak, bir salgın durumunda ne yapılması gerektiğini sıralamak, epidemiyolojik kriterleri açıklamak ve önemli hastalıkların epidemiyolojisini gözden geçirmektir. |
Dersin İçeriği: | • Epidemiyoloji Kullanma Alanları • Hastalıkların Oluşumuna Epidemiyolojik Yaklaşım • Sağlık Ve Hastalıkla İlgili Olayların Betimlenmesi • Epidemiyoloji ’de Araştırma Tipleri ve Özellikleri • Epidemiyoloji ‘de Kullanılan Ölçütler • Hastane Epidemiyolojisi • Hastanede Epidemiyolojik Ölçütler • Analizler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Epidemiyolojiye Giriş | . |
2) | Epidemiyolojide Nedensellik Kavramı ve Nedensellik Kriterleri | . |
3) | Hastalığın Doğal Öyküsü Korunma Kavramı, Korunma Düzeyleri | . |
4) | Epidemiyolojik Araştırma Yöntemlerinin Sınıflandırılması | . |
5) | Sağlık Ölçütleri | . |
6) | Tanımlayıcı Epidemiyoloji | . |
7) | Kesitsel Araştırmalar | . |
8) | Olgu Kontrol Tipi Araştırmalar | . |
9) | Kohort Araştırmaları | . |
10) | Deneysel Araştırmalar | . |
11) | Risk Ölçütleri | . |
12) | Bilimsel Araştırmalarda Etik ve Proje Önerisi Nasıl Hazırlanır | . |
13) | Bilimsel Makale Okumaya Yaklaşım | . |
14) | Bilimsel makale okuma yaklaşımı |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecture notes. |
Diğer Kaynaklar: | Lecture notes. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, sağlık yönetimi ile ilgili güncel ve ileri düzeyde sistematik bilgilere sahiptir, bunları uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirir. | ||||||||||||||
2) Sağlık yönetiminde disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirilmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||||||||||
3) Sağlık yönetiminde kullanılan modeller, program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
4) Sağlık konusunda niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan veri analizi ve istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||
5) Sağlık yönetimi alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla kullanır. | ||||||||||||||
6) Sağlık yönetimi alanına yenilik getiren bir yönteme ilişkin ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamaya ilişkin özgün bir konuyu araştırır, tasarlar, uyarlar ve uygular. | ||||||||||||||
7) Uzmanlık bilgilerini ve becerilerini kullanarak bir bölgede sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle tespit eder, özgün çözümler üretir ve politika önerileri geliştirir. | ||||||||||||||
8) Bir bölgede sağlık yönetim alanında bir araştırmayı planlama, yürütme, analiz ve değerlendirmede üst düzey becerilere sahiptir. | ||||||||||||||
9) Alanında yaptığı çalışmanın raporunun hazırlanması, ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli dergilerde yayımlanması ve bilimsel toplantılarda sunulması becerilerine sahiptir. | ||||||||||||||
10) Sağlık yönetiminde yenilik getiren ya da alanı geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak değerlendirerek ya da gerçekleştirerek bu alana katkıda bulunur. | ||||||||||||||
11) Sağlık hizmetleri sunumunda sektörler arası işbirliğini sağlayacak mekanizmaların harekete geçmesini sağlar. | ||||||||||||||
12) Alanıyla ilgili sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasını organize eder, liderlik yapar. | ||||||||||||||
13) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey bilişsel süreçleri kullanarak sağlık yönetimi alanında yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||||||||||
14) Sağlık alanında güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir ve toplum yararına kullanır. | ||||||||||||||
15) Sağlık yönetimi alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, sağlık yönetimi ile ilgili güncel ve ileri düzeyde sistematik bilgilere sahiptir, bunları uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirir. | 5 |
2) | Sağlık yönetiminde disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirilmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
3) | Sağlık yönetiminde kullanılan modeller, program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 4 |
4) | Sağlık konusunda niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemleri ve araştırmalarda kullanılan veri analizi ve istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
5) | Sağlık yönetimi alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla kullanır. | 4 |
6) | Sağlık yönetimi alanına yenilik getiren bir yönteme ilişkin ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamaya ilişkin özgün bir konuyu araştırır, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 5 |
7) | Uzmanlık bilgilerini ve becerilerini kullanarak bir bölgede sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle tespit eder, özgün çözümler üretir ve politika önerileri geliştirir. | 5 |
8) | Bir bölgede sağlık yönetim alanında bir araştırmayı planlama, yürütme, analiz ve değerlendirmede üst düzey becerilere sahiptir. | 5 |
9) | Alanında yaptığı çalışmanın raporunun hazırlanması, ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli dergilerde yayımlanması ve bilimsel toplantılarda sunulması becerilerine sahiptir. | 5 |
10) | Sağlık yönetiminde yenilik getiren ya da alanı geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak değerlendirerek ya da gerçekleştirerek bu alana katkıda bulunur. | 5 |
11) | Sağlık hizmetleri sunumunda sektörler arası işbirliğini sağlayacak mekanizmaların harekete geçmesini sağlar. | |
12) | Alanıyla ilgili sorunların tespiti ve çözümünde ekip çalışmasını organize eder, liderlik yapar. | |
13) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey bilişsel süreçleri kullanarak sağlık yönetimi alanında yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
14) | Sağlık alanında güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir ve toplum yararına kullanır. | 4 |
15) | Sağlık yönetimi alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 7 | 3 | 21 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 221 |