Elektronörofizyoloji | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SGSA109 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık Kültürü | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi CÜNEYT BAŞBUĞU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi CÜNEYT BAŞBUĞU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık, sanat ve kültür konularında öğrencileri bilgilendirmek |
Dersin İçeriği: | Alışkanlıklar Bulaşıcı hastalıkların tarihi Ağrı Ölümsüzlük üzerine Akıl hastalıklarının tarihi Epilepsi tarihi Tüberküloz tarihi Obesite üzerine Aşkın nörobiyolojisi Ekoloji ve sağlık |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | genel giriş | yok |
2) | Alışkanlıklar | yok |
3) | Tıbbın tarihi | yok |
4) | Aşkın nörobiyolojisi | yok |
5) | Tarihi salgınlar | yok |
6) | Akıl hastalıklarının tarihçesi | yok |
7) | Veremin tarihçesi | yok |
8) | Ölümsüzlük üzerine | yok |
9) | Ağrı | yok |
10) | Epilepsinin tarihi | yok |
11) | Obesite | yok |
12) | Çevre ve sağlık | yok |
13) | Edebiyatta sağlık | yok |
14) | Sağırlık üzerine | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Remzi Kitapevi, Ekim 2013 ISBN 978-975-14-1374-1 |
Diğer Kaynaklar: | Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitapevi, 2013, ISBN 978-975-14-0695-8 |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama | ||||||||||
2) İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme | ||||||||||
3) Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme | ||||||||||
4) Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek | ||||||||||
5) Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme | ||||||||||
6) Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme | ||||||||||
7) Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir | ||||||||||
8) Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek | ||||||||||
9) Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek | ||||||||||
10) Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme | ||||||||||
11) Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama | |
2) | İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme | |
3) | Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme | |
4) | Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek | |
5) | Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme | |
6) | Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme | |
7) | Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir | |
8) | Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek | |
9) | Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek | |
10) | Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme | |
11) | Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 13 | % 90 |
Final | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 90 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 10 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 11 | 11 | 121 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 123 |