Diyaliz | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SGSA115 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık ve Sinema | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SEVTAP EZER AY | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders; görsel sanatlardan sinemanın ortaya çıkışını, gelişimini ve sağlık konularının sinemada ele alınışını hakkında bilgi verirken, diğer yandan da mesleki eğitiminde katkı sağlayacak hastalık bilgilerini eğlenceli bir metotla yorumlayıp, tartışarak öğrenciyi bilgilendirmeyi amaçlar. Bu dersin sonunda öğrenciler; • Sinemanın ortaya çıkışı ve kısa tarihini tanımlar. • Sinema dilinin, geleneksel öğrenme metodu yerine, haz alma, yorum yapma, tartışma gibi öğrenciyi içine alan bir öğrenme yöntemi olduğunu kavrar. • Hastalık ve sağlıkla ilişkili film örnekleri hakkında tartışır. • Hastalık konulu filmlerden mesleki eğitimine ne ölçüde katkı sağladığını analiz eder. |
Dersin İçeriği: | Sağlık konulu filmler: • ALD hastalığını ele alan Lorenzo’nun yağı (yönetmen Miller.G ) Lorenzo’s Oil) filmin izlenmesi ve tartışılması • Şizofreni hastalığını ele alan Akıl oyunları (Howard. R (yönetmen) A Beautiful Mind) filmin izlenmesi ve tartışılması •Uyanış(Marshall.P (yönetmen) Awakenings) filmin izlenmesi ve tartışılması • Serebovasküler hastalıkları ele alan Kelebek ve Dalgıç(Schnabel.J (yönetmen) Le Scaphandre et Le Papillon) filmin izlenmesi ve tartışılması • AİDS hastalığını ele alan Philedelphia (Demme J (yönetmen) Philadelphia) filmin izlenmesi ve tartışılması • Fil hastalığını ele alan Fil adam (Lynch.D (yönetmen) The Elephant Man) filmin izlenmesi ve tartışılması Gradin (Jackson.M (yönetmen) Temple Gradin) filmin izlenmesi ve tartışılması • Alzheimer hastalığını konu alan Unutma beni (Glatzer.R (yönetmen) Still Alice) filmin izlenmesi ve tartışılması • Kendini tıbba adamış bir Doktoru konu alan Patch Adams(Shadyac.P (yönetmen) Patch Adams) filmin izlenmesi ve tartışılması Her dönem eklenen daha farklı konulu filmlerin listeye eklenerek içeriğin zenginleştirilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | SİNEMANIN TARİHİ | O LEARN SUNUMU KISA FİLMLER |
2) | • Otizm hastalığını ele alan Yağmur Adam (Levinson B (yönetmen)Rain Man) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
3) | • ALD hastalığını ele alan Lorenzo’nun yağı(Miller.G (yönetmen) Lorenzo’s Oil) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
4) | • Şizofreni hastalığını ele alan Akıl oyunları (Howard. R (yönetmen) A Beautiful Mind) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
5) | • Katatonik şizofrenlerin belirli bir süre uyanmalarını konu alan Uyanış(Marshall.P (yönetmen) Awakenings) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
6) | • Serebovasküler hastalıkları ele alan Kelebek ve Dalgıç(Schnabel.J (yönetmen) Le Scaphandre et Le Papillon) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
7) | • AİDS hastalığını ele alan Philedelphia (Demme J (yönetmen) Philadelphia) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
8) | • Fil hastalığını ele alan Fil adam (Lynch.D (yönetmen) The Elephant Man) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
9) | • Otistik bir kadının hayata tutunuşunu ve başarılarını konu alan Temple Gradin (Jackson.M (yönetmen) Temple Gradin) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
10) | • Alzheimer hastalığını konu alan Unutma beni (Glatzer.R (yönetmen) Still Alice) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
11) | • Kendini tıbba adamış bir Doktoru konu alan Patch Adams(Shadyac.P (yönetmen) Patch Adams) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
12) | Michael Moore'un yazıp yönettiği, aynı zamanda oynayıp yapımcılığını da üstlendiği ABD'deki sağlık sistemini eleştiren Sicko/Hasta isimli belgesel filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
Ders Notları / Kitaplar: | O'Learnde film sunumları |
Diğer Kaynaklar: | İzlenen filmler, filmle ilgili araştırmalar, o learnde eğitmen tarafından hazırlanan izlenecek filmle ilgili sunumlar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||||||
3) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||||||
4) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||||||
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||||||
6) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||||||
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||||||
9) - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||||||
12) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |
5) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |
6) | - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |
7) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |
9) | - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |
12) | - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 12 | 6 | 72 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 110 |