Tıbbi Laboratuvar Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SGSA115 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık ve Sinema | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SEVTAP EZER AY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SEVTAP EZER AY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders; görsel sanatlardan sinemanın ortaya çıkışını, gelişimini ve sağlık konularının sinemada ele alınışını hakkında bilgi verirken, diğer yandan da mesleki eğitiminde katkı sağlayacak hastalık bilgilerini eğlenceli bir metotla yorumlayıp, tartışarak öğrenciyi bilgilendirmeyi amaçlar. Bu dersin sonunda öğrenciler; • Sinemanın ortaya çıkışı ve kısa tarihini tanımlar. • Sinema dilinin, geleneksel öğrenme metodu yerine, haz alma, yorum yapma, tartışma gibi öğrenciyi içine alan bir öğrenme yöntemi olduğunu kavrar. • Hastalık ve sağlıkla ilişkili film örnekleri hakkında tartışır. • Hastalık konulu filmlerden mesleki eğitimine ne ölçüde katkı sağladığını analiz eder. |
Dersin İçeriği: | Sağlık konulu filmler: • ALD hastalığını ele alan Lorenzo’nun yağı (yönetmen Miller.G ) Lorenzo’s Oil) filmin izlenmesi ve tartışılması • Şizofreni hastalığını ele alan Akıl oyunları (Howard. R (yönetmen) A Beautiful Mind) filmin izlenmesi ve tartışılması •Uyanış(Marshall.P (yönetmen) Awakenings) filmin izlenmesi ve tartışılması • Serebovasküler hastalıkları ele alan Kelebek ve Dalgıç(Schnabel.J (yönetmen) Le Scaphandre et Le Papillon) filmin izlenmesi ve tartışılması • AİDS hastalığını ele alan Philedelphia (Demme J (yönetmen) Philadelphia) filmin izlenmesi ve tartışılması • Fil hastalığını ele alan Fil adam (Lynch.D (yönetmen) The Elephant Man) filmin izlenmesi ve tartışılması Gradin (Jackson.M (yönetmen) Temple Gradin) filmin izlenmesi ve tartışılması • Alzheimer hastalığını konu alan Unutma beni (Glatzer.R (yönetmen) Still Alice) filmin izlenmesi ve tartışılması • Kendini tıbba adamış bir Doktoru konu alan Patch Adams(Shadyac.P (yönetmen) Patch Adams) filmin izlenmesi ve tartışılması Her dönem eklenen daha farklı konulu filmlerin listeye eklenerek içeriğin zenginleştirilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | SİNEMANIN TARİHİ | O LEARN SUNUMU KISA FİLMLER |
2) | • Otizm hastalığını ele alan Yağmur Adam (Levinson B (yönetmen)Rain Man) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
3) | • ALD hastalığını ele alan Lorenzo’nun yağı(Miller.G (yönetmen) Lorenzo’s Oil) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
4) | • Şizofreni hastalığını ele alan Akıl oyunları (Howard. R (yönetmen) A Beautiful Mind) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
5) | • Katatonik şizofrenlerin belirli bir süre uyanmalarını konu alan Uyanış(Marshall.P (yönetmen) Awakenings) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
6) | • Serebovasküler hastalıkları ele alan Kelebek ve Dalgıç(Schnabel.J (yönetmen) Le Scaphandre et Le Papillon) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
7) | • AİDS hastalığını ele alan Philedelphia (Demme J (yönetmen) Philadelphia) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
8) | • Fil hastalığını ele alan Fil adam (Lynch.D (yönetmen) The Elephant Man) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
9) | • Otistik bir kadının hayata tutunuşunu ve başarılarını konu alan Temple Gradin (Jackson.M (yönetmen) Temple Gradin) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
10) | • Alzheimer hastalığını konu alan Unutma beni (Glatzer.R (yönetmen) Still Alice) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
11) | • Kendini tıbba adamış bir Doktoru konu alan Patch Adams(Shadyac.P (yönetmen) Patch Adams) filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
12) | Michael Moore'un yazıp yönettiği, aynı zamanda oynayıp yapımcılığını da üstlendiği ABD'deki sağlık sistemini eleştiren Sicko/Hasta isimli belgesel filmin izlenmesi ve tartışılması | FİLMİN İZLENMESİ İZLENCE FORMUNUN DOLDURULMASI |
Ders Notları / Kitaplar: | O'Learnde film sunumları |
Diğer Kaynaklar: | İzlenen filmler, filmle ilgili araştırmalar, o learnde eğitmen tarafından hazırlanan izlenecek filmle ilgili sunumlar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. | |||||||||||||||
2) Alanına ilişkin terimleri açıklar. | |||||||||||||||
3) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||||||||||||
4) Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip olur. | |||||||||||||||
5) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda analizlerle ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | |||||||||||||||
7) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |||||||||||||||
8) Yaralanmalarda ve diğer acil durumlarda sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | |||||||||||||||
9) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. | |||||||||||||||
10) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | |||||||||||||||
11) Meslek ahlâkı bilincini kazanır ve mesleği ile ilgili verilerin toplanması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | |||||||||||||||
12) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||||
13) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||
15) Güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | |||||||||||||||
16) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. | |
2) | Alanına ilişkin terimleri açıklar. | |
3) | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
4) | Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip olur. | |
5) | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. | |
6) | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda analizlerle ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | |
7) | Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
8) | Yaralanmalarda ve diğer acil durumlarda sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | |
9) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. | |
10) | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | |
11) | Meslek ahlâkı bilincini kazanır ve mesleği ile ilgili verilerin toplanması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | |
12) | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
13) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
14) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
15) | Güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | |
16) | Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 12 | 6 | 72 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 110 |