Perfüzyon Teknikleri (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHS257 | ||||||||
Ders İsmi: | Çevre Sağlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ŞÜKRAN CENİKLİ BAŞEREN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ŞÜKRAN CENİKLİ BAŞEREN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çevre bilimini ilgilendiren temel alanlardan biyoloji, ekoloji, klimatoloji gibi temel bilimler ile doğal ve insan kaynaklı çevre sorunlarının ortaya çıkış süreçlerini ele alan ve bu sorunlara farklı bilimsel çözüm yolları ile detaylı eğitim programıdır. |
Dersin İçeriği: | çevre bilimini ilgilendiren temel alanlardan biyoloji, ekoloji, klimatoloji gibi temel bilimler şeklinde doğa ve çevreye ilişkin kavram ve tanımlar verildikten sonra; doğal ve insan kaynaklı çeşitli çevre sorunlarının ortaya çıkış süreçleri ve bu süreçlerdeki önemli noktalar, bu süreçlerin kısa vade ve uzun vadede yarattığı etkilerin boyutlarını kavramayı ve Katı Atıklar, Hava Kirliliği ve Kontrolü, Su Kalitesi ve Arıtımı, Toprak Bilgisi ve Kontrolü, gibi temel konularda detaylı olarak işlenmesi sayesinde mevcut olan sorunlara getirilebilecek farklı bilimsel çözüm yolları üretmeyi amaçlayan bir eğitim programıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çevre Sağlığı Kavramı ve Sağlığın Belirleyicileri | |
2) | Hava Kirliliği | |
3) | Su Kirliliği | |
4) | Katı Atıklar | |
5) | Radyasyon | |
6) | Gürültü | |
7) | Gıda Güvenliği | |
8) | Toprak Kirliliği | |
9) | Enerji | |
10) | İsraf | |
11) | Meslek Hastalıkları, Kazalar ve Zehirlenmeler | |
12) | Çevre Sağlığında Koruyucu Önlemler | |
13) | Çevre Sorunlarına Yaklaşım | |
14) | Dünyada ve Türkiye'de Çevre Sağlığı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders hocasının notları |
Diğer Kaynaklar: | none |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 41 |