SHS257 Çevre Sağlığı İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıbbi Laboratuvar TeknikleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHS257
Ders İsmi: Çevre Sağlığı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ŞÜKRAN CENİKLİ BAŞEREN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ŞÜKRAN CENİKLİ BAŞEREN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çevre bilimini ilgilendiren temel alanlardan biyoloji, ekoloji, klimatoloji gibi temel bilimler ile doğal ve insan kaynaklı çevre sorunlarının ortaya çıkış süreçlerini ele alan ve bu sorunlara farklı bilimsel çözüm yolları ile detaylı eğitim programıdır.
Dersin İçeriği: çevre bilimini ilgilendiren temel alanlardan biyoloji, ekoloji, klimatoloji gibi temel bilimler şeklinde doğa ve çevreye ilişkin kavram ve tanımlar verildikten sonra; doğal ve insan kaynaklı çeşitli çevre sorunlarının ortaya çıkış süreçleri ve bu süreçlerdeki önemli noktalar, bu süreçlerin kısa vade ve uzun vadede yarattığı etkilerin boyutlarını kavramayı ve Katı Atıklar, Hava Kirliliği ve Kontrolü, Su Kalitesi ve Arıtımı, Toprak Bilgisi ve Kontrolü, gibi temel konularda detaylı olarak işlenmesi sayesinde mevcut olan sorunlara getirilebilecek farklı bilimsel çözüm yolları üretmeyi amaçlayan bir eğitim programıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çevre Sağlığı sorunlarını özetleyebilecektir.
2) Çalıştığı kurumda çalışan sağlığı açısından koruyucu önlemleri tasvir eder
3) Çalıştığı kurumda atık yönetimini belirler.
4) İş ve çalışan sağlığı kavramlarını ifade eder.
5) Çevre kirliliğine yol açan olayları açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çevre Sağlığı Kavramı ve Sağlığın Belirleyicileri
2) Hava Kirliliği
3) Su Kirliliği
4) Katı Atıklar
5) Radyasyon
6) Gürültü
7) Gıda Güvenliği
8) Toprak Kirliliği
9) Enerji
10) İsraf
11) Meslek Hastalıkları, Kazalar ve Zehirlenmeler
12) Çevre Sağlığında Koruyucu Önlemler
13) Çevre Sorunlarına Yaklaşım
14) Dünyada ve Türkiye'de Çevre Sağlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders hocasının notları
Diğer Kaynaklar: none

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
2) Alanına ilişkin terimleri açıklar.
3) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
4) Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip olur.
5) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur.
6) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda analizlerle ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
7) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
8) Yaralanmalarda ve diğer acil durumlarda sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
9) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir.
10) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
11) Meslek ahlâkı bilincini kazanır ve mesleği ile ilgili verilerin toplanması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
12) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
13) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
16) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
2) Alanına ilişkin terimleri açıklar.
3) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
4) Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip olur.
5) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur.
6) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda analizlerle ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
7) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
8) Yaralanmalarda ve diğer acil durumlarda sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
9) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir.
10) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
11) Meslek ahlâkı bilincini kazanır ve mesleği ile ilgili verilerin toplanması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
12) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
13) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
16) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 41