Tıbbi Laboratuvar Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHT108 | ||||||||
Ders İsmi: | Hastalıklar Bilgisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MERYEM PAYDAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MERYEM PAYDAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | • Diyaliz hastalarında ve diğer hastalarda görülen tüm hastalıklar hakkında bilgi vermek, • Hastalık durumunda ne yapmalı, • Hastalığın önlenmesi • Yeni bir diyet ve aktivite alışkanlığı kazanmak • Tüm sistem hastalıkları (kardiyak, solunum, gastrointestinal, sinir sistemi, ürogenital sistem) |
Dersin İçeriği: | Sıvının amacı - elektrolit ve asit - baz dengesi, hareket bozuklukları, stres, şok, gastrointestinal hastalıklar, endokrin sistem hastalıkları, kardiyovasküler hastalıklar, solunum hastalıkları, bağışıklık sistemi hastalıkları, kan hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları, dermatolojik hastalıklar hastalığın önlenmesi için. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müfredat Ders Anahatlarını Tartışın, Tamamlayıcıyı Doğrulamak için Eğitmen | |
2) | Sağlık ve hastalık kavramı | |
3) | Hemoostazis | |
4) | Kardiyolojik Hastalıklar | |
5) | Solunum Sistemi Hastalıkları | |
6) | Sindirim Sistemi Hastalıkları | |
7) | Kas İskelet Sistemi Hastalıkları | |
8) | Üriner Sistem Hastalıkları | |
9) | Endokrin Sistem Hastalıkları | |
10) | Hemofili | |
11) | Sinir Sistemi Hastalıkları | |
12) | İmmün sistem Hastalıkları | |
13) | Dermatolojik Hastalıklar |
Ders Notları / Kitaplar: | hocanın ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Hastalıklar Bilgisi, Yayınevi: Dünya Tıp Kitabevi, 2018, Yrd. Doç. Dr. Mümin Polat, Prof. Dr. Mehmet Şükrü GÜLAY Diseases Information, Publisher: Dünya Tıp Kitabevi, 2018, Assist. Assoc. Dr. Mümin Polat, Prof.Dr. Dr. Find a different Mehmet GÜLAY |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. | |||||||||||||||
2) Alanına ilişkin terimleri açıklar. | |||||||||||||||
3) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||||||||||||
4) Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip olur. | |||||||||||||||
5) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda analizlerle ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | |||||||||||||||
7) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |||||||||||||||
8) Yaralanmalarda ve diğer acil durumlarda sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | |||||||||||||||
9) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. | |||||||||||||||
10) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | |||||||||||||||
11) Meslek ahlâkı bilincini kazanır ve mesleği ile ilgili verilerin toplanması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | |||||||||||||||
12) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||||
13) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||
15) Güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | |||||||||||||||
16) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. | 3 |
2) | Alanına ilişkin terimleri açıklar. | 2 |
3) | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 3 |
4) | Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip olur. | 3 |
5) | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. | 3 |
6) | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda analizlerle ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | 3 |
7) | Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | 3 |
8) | Yaralanmalarda ve diğer acil durumlarda sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | 3 |
9) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. | 3 |
10) | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | 4 |
11) | Meslek ahlâkı bilincini kazanır ve mesleği ile ilgili verilerin toplanması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | 4 |
12) | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 3 |
13) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
14) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 |
15) | Güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | 3 |
16) | Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 44 |