Dersin Amacı: |
İlk Yardım konusunda öğrenciyi bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Dersi alan öğrenciler; ilk yardımda temel kavramlar, uygulamalar, insan vücudunu oluşturan yapılar, temel yaşam desteği, hasta ve yaralı taşıma teknikleri, kanama ve şokta ilk yardım, yaralanmalarda ilk yardım, göze, kulağa, buruna yabancı cisim kaçmalarında ilk yardım, kırık-çıkık ve burkulmalarda ilk yardım, solunum yolu tıkanması ve boğulmalarda ilk yardım, bilinç bozukluklarında, kan şekeri düşmesinde ve göğüs ağrısında ilk yardım, yanık, donma ve sıcak çarpmasında ilk yardım, zehirlenmelerde ilk yardım, böcek sokması ve hayvan ısırmalarında ilk yardım, afetlerde ilk yardım konuları hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
ilk yardıma giriş |
|
2) |
Olay Yeri Değerlendirme |
Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024 |
3) |
Yaşam bulguları |
Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024 |
4) |
Yetişkinlerde temel yaşam desteği |
Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024 |
5) |
Cocuk ve bebeklerde temel yaşam
desteği |
Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024 |
6) |
Hava yolu tıkanıklıkları |
Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024 |
7) |
Kanamalarda ilk yardım |
Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024 |
8) |
Yaralanmalarda ilk yardım |
Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024 |
9) |
Zehirlenmelerde ilk yardım |
Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024 |
10) |
Boğulmalarda İlk yardım |
Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024 |
11) |
Kırıklarda ilk yardım |
Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024 |
12) |
Bilinç bozukluklarında ilk yardım |
Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024 |
13) |
Yanık ve donuklar, OED cihazı, Hasta yaralıyı taşıma kuralları |
Sağlık Bakanlığı Temel İlk Yardım Kitabı 2024 |
14) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
4 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
4) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
4 |
5) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
4 |
6) |
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
4 |
9) |
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |
12) |
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |