SHT113 Davranış Bilimleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar DiyalizÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diyaliz
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHT113
Ders İsmi: Davranış Bilimleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FUAT NİHAT ÖZAYDIN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BETÜL ÇOLPAN KURU
Doç. Dr. ONUR YARAR
Öğr.Gör. SEVTAP EZER AY
Öğr.Gör. FUNDA AYRA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, davranış davranışının doğasını analiz ederek davranış bilimlerinin temel bileşenlerini incelemek ve savunma mekanizmaları, öğrenme psikolojisi ve tutum teorileri gibi psikolojinin teorik konuları hakkında genel bilgi sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin sosyal ve davranış bilimcilerinin bireyler, gruplar, kurumlar, olaylar ve fikirler arasındaki davranışları ve etkileşimleri keşfetmeleri, tarif etmeleri ve açıklamalarına ilişkin bilgilerini arttırmayı da amaçlamaktadır. Bu tür bilgiler, öğrencilerin kendilerini ve insanlığın karşılaştığı sorunlara değinirken oynadıkları rolleri anlamalarına daha iyi donanım sağlayacaktır
Dersin İçeriği: sosyal ve davranış bilimcisinin insan durumunu araştırmak için kullandığı uygun yöntemleri, teknolojileri ve verileri tanımlar.
• yaratıcılık üzerindeki kültürel etkileri ve bu kavram üzerindeki olumsuz etkilerin bozulma yöntemini tartışır.
• Yaratıcılık üzerindeki cinsel etkileri ve bu kavram üzerindeki olumsuz etkilerin bozulma yöntemini tartışır.
• Farklı kültürlerde farklılıkları ve ortaklığı tanımlamak ve anlamak için ipuçlarını gösterir
• ömrü boyunca insan psikososyal gelişimini ve çocukluktaki, ergenliğinde veya yetişkinlikte bir kişinin ihtiyaçlarını anlamak için gelişim aşamalarını nasıl kullanabileceğini analiz eder.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • sosyal ve davranış bilimcisinin insan durumunu araştırmak için kullandığı uygun yöntemleri, teknolojileri ve verileri tanımlar.
2) • Farklı kültürlerde farklılıkları ve ortaklığı tanımlamak ve anlamak için ipuçlarını gösterir
3) • ömrü boyunca insan psikososyal gelişimini ve çocukluktaki, ergenliğinde veya yetişkinlikte bir kişinin ihtiyaçlarını anlamak için gelişim aşamalarını nasıl kullanabileceğini analiz eder.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) • yaratıcılık üzerindeki kültürel etkileri ve bu kavram üzerindeki olumsuz etkilerin bozulma yöntemini tartışır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Yaratıcılık üzerindeki cinsel etkileri ve bu kavram üzerindeki olumsuz etkilerin bozulma yöntemini tartışır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Davranış Bilimlerine giriş ve davranış bilimlerinin temel kavramları,
2) Davranış Bilimlerine giriş ve davranış bilimlerinin temel kavramları,
3) Kültürel değişme,
4) sosyal etki ve uyma davranışı,
5) öğrenme, algılama,
6) Tutum kavramı, ve tutumların çeşitleri ve yönleri,
7) Savunma mekanizmaları,
8) savunma mekanizmaları
9) savunma mekanizmaları
10) davranış bozuklukları,
11) davranış bozuklukları
12) Davranış bilimlerinde liderlik
13) motivasyon
14) önyargılar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Understanding Psychology (10th Ed.)
McGraw Hill
©2011 | McGraw Hill| Published: 2011
ISBN- 978-0-07-338279-1
Diğer Kaynaklar: Davranış Bilimleri
Prof. Dr. Feyzullah Eroğlu
Yayın Tarihi 2017-10-05

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

5

2

3

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
6) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
9) - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
12) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
6) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
9) - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
12) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Sunum / Seminer 6 6
Ödevler 14 28
Küçük Sınavlar 2 2
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 108