SHT119 Histolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar RadyoterapiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Radyoterapi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHT119
Ders İsmi: Histoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DİDAR AYGÜN GÜLHAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnsan vücudunda hücrenin yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek, insan vücudunun dokularını öğrenmek, insan vücudunun dokularının birbirleri ile olan ilişkilerini öğrenmek, yapıdaki sapmaların neden olacağı patolojileri anlamak için, teorik ve mikroskobik düzeyde temel oluşturmak.
Dersin İçeriği: Histoloji dersi insan vücudunda hücrenin yapı ve fonksiyonlarını, hücrelerin oluşturduğu dokular ve bu dokuların birbiri ile olan ilişki ve özelliklerini, insan organizmasının normal işleyişi içindeki önemini yapısal kriterler bazında, moleküler seviyede ortaya koyar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Histoloji ve embrioloji kavramlarını öğrenir. hücre- doku- organ- sistem tanımlarını bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hücrenin tanımını, özelliklerini, bölümlerini ve fonksiyonlarını bilir.
2) Epitel dokusunun özelliklerini, bulunduğu yeri, tiplerini ve görevlerini öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Temel bağ dokusunun hücresini, özelliklerini, nerde bulunduğunu ve görevlerini öğrenir.
2) Yardımcı bağ doku tiplerinin ( yağ doku, kemik doku, kıkırdak doku, kan dokusu) hücrelerini, bulunduğu yeri, özelliklerini, tiplerini ve görevlerini bilir. Kas dokusunu öğrenir.
3) Sistem kavramını öğrenir. Solunum ve sindirim sisteminin özeliklerini, görevlerini, elemanlarını öğrenir ve tartışır.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Histolojiye giriş, histolojinin çalışma metodları, mikroskobik incelemeler için dokuların hazırlanması, ışık mikroskobu, elektron mikroskobu. Junguerıo L.G, Carneiro J ( Solakoğlu S,Aytekin) Temel histoloji, Nonel tıp kitabevleri 2009 Eşrefoğlu M, Genel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009 Eşrefoğlu M, Özel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009
2) Hücre: Hücre fonksiyonu ve farklılaşması, plazma membranı, sitoplazma, nukleus, hücre organelleri. Junguerıo L.G, Carneiro J ( Solakoğlu S,Aytekin) Temel histoloji, Nonel tıp kitabevleri 2009 Eşrefoğlu M, Genel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009 Eşrefoğlu M, Özel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009
3) Hücre Bölünmesi ve Hücre Siklusu. Junguerıo L.G, Carneiro J ( Solakoğlu S,Aytekin) Temel histoloji, Nonel tıp kitabevleri 2009 Eşrefoğlu M, Genel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009 Eşrefoğlu M, Özel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009
4) Epitel dokusu: Örtü epiteli. Junguerıo L.G, Carneiro J ( Solakoğlu S,Aytekin) Temel histoloji, Nonel tıp kitabevleri 2009 Eşrefoğlu M, Genel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009 Eşrefoğlu M, Özel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009
5) Epitel dokusu: Salgı epiteli. Junguerıo L.G, Carneiro J ( Solakoğlu S,Aytekin) Temel histoloji, Nonel tıp kitabevleri 2009 Eşrefoğlu M, Genel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009 Eşrefoğlu M, Özel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009
6) Bağ dokusu: Bağ dokusu lifleri, bağ doku hücreleri ve bağ doku tipleri. Junguerıo L.G, Carneiro J ( Solakoğlu S,Aytekin) Temel histoloji, Nonel tıp kitabevleri 2009 Eşrefoğlu M, Genel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009 Eşrefoğlu M, Özel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009
7) Ara sınav Junguerıo L.G, Carneiro J ( Solakoğlu S,Aytekin) Temel histoloji, Nonel tıp kitabevleri 2009 Eşrefoğlu M, Genel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009 Eşrefoğlu M, Özel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009
8) Kıkırdak dokusu: Hiyalin kıkırdak, elastik kıkırdak, fibröz kıkırdak. Junguerıo L.G, Carneiro J ( Solakoğlu S,Aytekin) Temel histoloji, Nonel tıp kitabevleri 2009 Eşrefoğlu M, Genel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009 Eşrefoğlu M, Özel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009
9) Kemik dokusu :Kemik hücreleri, kompakt kemik, spongiöz kemik. Junguerıo L.G, Carneiro J ( Solakoğlu S,Aytekin) Temel histoloji, Nonel tıp kitabevleri 2009 Eşrefoğlu M, Genel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009 Eşrefoğlu M, Özel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009
10) Kemik dokusu: Kemiğin gelişmesi ve büyümesi, eklemler. Junguerıo L.G, Carneiro J ( Solakoğlu S,Aytekin) Temel histoloji, Nonel tıp kitabevleri 2009 Eşrefoğlu M, Genel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009 Eşrefoğlu M, Özel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009
11) Kas dokusu: İskelet kası, kalp kası, düz kas. Junguerıo L.G, Carneiro J ( Solakoğlu S,Aytekin) Temel histoloji, Nonel tıp kitabevleri 2009 Eşrefoğlu M, Genel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009 Eşrefoğlu M, Özel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009
12) Sinir dokusu: Nöronlar, nöroglia. Junguerıo L.G, Carneiro J ( Solakoğlu S,Aytekin) Temel histoloji, Nonel tıp kitabevleri 2009 Eşrefoğlu M, Genel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009 Eşrefoğlu M, Özel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009
13) Kan dokusu Junguerıo L.G, Carneiro J ( Solakoğlu S,Aytekin) Temel histoloji, Nonel tıp kitabevleri 2009 Eşrefoğlu M, Genel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009 Eşrefoğlu M, Özel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009
14) Solunum sistemi ve sindirim sistemi Junguerıo L.G, Carneiro J ( Solakoğlu S,Aytekin) Temel histoloji, Nonel tıp kitabevleri 2009 Eşrefoğlu M, Genel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009 Eşrefoğlu M, Özel histoloji, medipress matbaacılık LTD ŞTİ, 2009
15) final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Junquera L.C
Basic histology Tenth edition
2010, 4.Edit
Burtis CA
Diğer Kaynaklar: Junquera L.C
Basic histology Tenth edition
2010, 4.Edit
Burtis CA

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
7) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
10) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
12) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
15) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 2
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 3
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
7) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 3
9) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 3
10) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 1
12) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
14) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
15) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Laboratuvar 3 2 6
Uygulama 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 4 32
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 5 1 5
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 79