Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHT124 | ||||||||
Ders İsmi: | Genel Kimya | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MÜGE SÖYLEYİCİ ÇERGEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MÜGE SÖYLEYİCİ ÇERGEL Dr.Öğr.Üyesi ŞÜKRAN CENİKLİ BAŞEREN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin hem teorik hem de uygulamalı meslek derslerini kavrayabilmesi için temel bilgi düzeyini artırmak. |
Dersin İçeriği: | • Kimyasal bağlar ve moleküller arası etkileşimleri kavrayamak • Organik kimya bileşikleri kavramak ve organik yapıları adlandırmak. • Molar ve Normal çözeltilerinin hazırlanmasını öğretme. • Temel asit-baz, tampon ve pH kavramlarını kendi ifadesi ile söylemek ve laboratuar çalışmalarında kullanmak. • Atom ve yapısını öğretme. Bileşiklerin formül haline getirilmesi ve adlandırılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Öğrencilere ders hakkında ön bilgilendirme verme • Kimyanın tanımı • Kimya hakkında genel terimleri öğretme | |
2) | • Atom tanımı ve özelliklerinin açıklanması. • Molekül tanımı ve özelliklerinin açıklanması. • Bileşik tanımı ve özelliklerinin açıklanması. • Atom, molekül ve bileşik kavramı • Elementlerin simgeleri ve formül uygulaması | |
3) | • Mol hesaplamalarının yapılışı. • Molarite, normalite tanımı ve hesaplaması. • Kimyasal hesaplamalarla ilgili örneklerin çözümlenmesi. • Mol, normal kavramı ve kimyasal hesaplamalar • Farklı derişimlerde çözelti hazırlanması Kimyasalları laboratuvar şartlarında öğrenme. | |
4) | • Periyodik cetveldeki elementler ve özelliklerin açıklanması. • Elementlerin atom numarası, kütle numarası ve iyonlarının bulunmasının açıklanması. • Elementlerin sembollerinin öğretilmesi. • Periyodik sistemi ve Özellikleri • Periyodik cetveldeki elementlerin özellikleri Kimyasalları laboratuvar şartlarında öğrenme. | |
5) | • Kaç çeşit kimyasal bağ olduğunu açıklama. • Moleküller arası etkileşimin bileşiklerideki değişimini açıklama. • Kimyasal bağ tanımı. • Kimyasal bağ çeşitliliklerinin açıklanması • Kimyasal Bağlar ve Moleküller arası Etkileşimler | |
6) | • Çözelti tanımı. • Çözelti hazırlama. • Molarite, normalite ve molalite tanımlarının açıklanması ve hesaplanması. | |
8) | • Vize sınavı ile öğrencileri değerlendirir. • Vize Sınavı | |
9) | • İndirgenme- yükseltgenme tanımı. • Çöktürme tepkimelerinin hesaplanması ve tanımı. • Çözelti tepkimelerinin hangi şartlarda meydana geldiğini açıklama. • Çözelti tepkimeleri; asit-baz, indirgenme-yükseltgenme ve çöktürme tepkimeleri • İndirgenme-yükseltgenme tepkime problemlerini çözme | |
10) | • Serbest Enerji tanımı. • Entalpi ve entropinin tanımı. • Serbest Enerji, Entalpi ve Entropi hesaplamalarının yapılması. • Serbest Enerji, Entalpi ve Entropi kavramları • Serbest Enerji, Entalpi ve Entropi hakkında problemler çözme | |
11) | • Kimyasal Kinetik tanımı. • Reaksiyon mekanizmalarının ve hızlarının açıklanması. • Homojen ve heterojen tepkimelerin özellikleri ve tanımı. | |
12) | • Organik kimyanın tanımı. • Organik bileşiklerin içerikleri ve özelliklerinin açıklanması. • Patoloji laboratuvarında kullanılan organik çözücülerin özelliklerinin açıklanması. | |
14) | • Organik yapı çeşitlerinin açıklanması. • Organik yapılarda bulunan elementlerin açıklanması. • Organik yapıların özelliklerinin açıklanması. • Temel organik yapılar • Organik bileşiklerde bulunan temel elementler hakkında bilgi verme | |
14) | • Organik bileşikler adlandırılırken kuralların açıklanması. • Organik bileşik türlerinin açıklanması. • Adlandırmanın sınıflandırılması. • Organik bileşiklerin adlandırılması • Organik bileşiklerin adlandırılmasında uyulması gereken kurallar | |
15) | • Vize sınavı ile öğrencileri değerlendirir. • Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Hoca tarafından ders esnasında yazdırılan notlar. |
Diğer Kaynaklar: | Genel Kimya Petrucci, Harwood, Herring Palme Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | ||||||
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | ||||||
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | |
2) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | |
3) | Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Uygulama | 15 | 1 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Ödevler | 15 | 1 | 15 |
Küçük Sınavlar | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 117 |