Elektronörofizyoloji | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHT201 | ||||||||
Ders İsmi: | Halk Sağlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. NİDA EFETÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik temel halk sağlığı ilkelerini tanıtmak; sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi, epidemiyoloji, çevre sağlığı, bulaşıcı ve kronik hastalıkların kontrolü gibi konularda bilgi ve farkındalık kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Halk Sağlığına Giriş Temel Sağlık Hizmetleri Antropoloji, Kültür ve Sağlık Aile Sağlığı Aile Planlaması Anne ve Çocuk Sağlığı Adölesan Sağlığı Okul Sağlığı Çevre Sağlığı Yaşlı Sağlığı Enfeksiyon Hastalıklar Bağımlılık ve Şiddet Sağlığı Geliştirme Beslenme Fiziksel Aktivite Sağlık Eğitimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Halk Sağlığına Giriş | Sunum |
2) | Temel Sağlık Hizmetleri | Sunum |
3) | Antropoloji, Kültür ve Sağlık | Sunum |
4) | Aile Sağlığı | Sunum |
5) | Aile Planlaması | Sunum |
6) | Anne ve Çocuk Sağlığı | Sunum |
7) | Adölesan Sağlığı | Sunum |
8) | Okul Sağlığı | Sunum |
9) | Çevre Sağlığı | Sunum |
10) | Yaşlı Sağlığı | Sunum |
11) | Enfeksiyon Hastalıklar | Sunum |
12) | Bağımlılık ve Şiddet | Sunum |
13) | Sağlığı Geliştirme ve Eğitimi | Sunum |
14) | Beslenme ve Fiziksel Aktivite | Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Hacettepe Üniversitesi Halk Sağlığı Temel Bilgiler Kitabı http://www.ataaofsaglikyonetimi.tr.gg/ |
Diğer Kaynaklar: | Sağlık Bakanlığı. (2016). Halk Sağlığına Giriş. Sağlık Bilimleri Yayın Evi. Özdemir, L. (2014). Halk Sağlığı: Temel Kavramlar ve Uygulamalar. Nobel Yayıncılık. Çolak, İ., & Öztürk, Z. (2012). Halk Sağlığı ve Sosyal Hizmetler. Nobel Akademik Yayıncılık. Çolak, İ., & Karataş, S. (2011). Sağlık Politikaları ve Halk Sağlığı Uygulamaları. Nobel Yayıncılık. Korkmaz, A. (2016). Sağlık Eğitimi ve Halk Sağlığı. Hedef Yayıncılık. Arslan, G. (2011). Çevre Sağlığı ve Halk Sağlığı Uygulamaları. Nobel Yayıncılık. Köksal, A. (2017). Sağlık Hizmetleri Yönetimi ve Halk Sağlığı. Detay Yayıncılık. Türkdoğan, A. (2013). Anne ve Çocuk Sağlığı. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Yıldırım, G., & Arslan, G. (2015). Adölesan Sağlığı ve Halk Sağlığı Uygulamaları. Nobel Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama | |||||||||||
1) Elektronörofizyolojide kullanılan aletlerin çalışma prensiplerini öğrenme ve aletleri kullanma yetkinliğini geliştirme | |||||||||||
2) İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme | |||||||||||
3) Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme | |||||||||||
4) Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek | |||||||||||
5) Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme | |||||||||||
6) Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme | |||||||||||
7) Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir | |||||||||||
8) Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek | |||||||||||
9) Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek | |||||||||||
10) Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme | |||||||||||
11) Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama | |
1) | Elektronörofizyolojide kullanılan aletlerin çalışma prensiplerini öğrenme ve aletleri kullanma yetkinliğini geliştirme | |
2) | İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme | |
3) | Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme | |
4) | Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek | |
5) | Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme | |
6) | Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme | |
7) | Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir | |
8) | Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek | |
9) | Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek | |
10) | Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme | |
11) | Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Küçük Sınavlar | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 105 |